Anmelderne anbefaler VEGA-koncerter

Anmelderne anbefaler VEGA-koncerter

Oktober og november er travle koncertmåneder, og hvis det kan være lidt svært at vælge, er Politiken, Gaffa og Sioundvenue netop nu ude med flotte anbefalinger af både rock, soul og pop i VEGA.

Raveonettes, Cold Specks, Dirty Projectors, The Rumour Said Fire og Christian Hjelm. Det er bare nogle af de koncerter, som Soundvenue og Politiken mener, man bør se i oktober.

Toner der går under huden
Allerede i aften kan man opleve den canadiske sangerinde med den mørke, gåsehudsfremkaldende stemme, Cold Specks, i Store VEGA. Hun fik 5/6 stjerner af Gaffa for sin koncert i Aarhus i går, og også Soundvenue, Politikens efterårsanbefalinger og AOK anbefaler koncerten i varme vendinger.

Flere smukke stemmer
Andre store, følelsesfyldte stemmer bliver anbefalet i form af det britiske stjernskud Jessie Ware og hendes kantede pop (29. oktober), og de to svenske søstre i First Aid Kit, der indtager VEGA med deres legende folk-popsange den 11. november, bliver anbefalet af Politiken for deres kildende vokalharmonier.

Rock i alle farver
Dirty Projectors og deres krøllede pop og komplekse sange har imponeret Politikens anmelder Kim Skotte, og Soundvenue kalder bandets optrædener for en ”vanvittig sanseoplevelse”, som man kan se den 31. oktober.

De danske rockbands bliver også spået til at levere memorable oplevelser i VEGA; blandt andet Veto den 12. oktober, The Floor is Made of Lava den 27. og ikke mindst Raveonettes, der har haft stor, international succes med deres skrattende koncept-rock, og nu vender tilbage til Danmark med et par seværdige koncerter, bl.a. i VEGA den 26. oktober.

Dansk indie når det er bedst
Og ikke mindst kan VEGAs inde-festival være et besøg værd, mener Soundvenue, når Choir of Young Believers invitere band-vennerne med til mini indie-festival den 13. oktober i Store VEGA.

Se alle anbefalingerne på Politiken.dk og på Soundvenue.com.