Glæd dig til dansk inderlighed i VEGA

Glæd dig til dansk inderlighed i VEGA

Den danske musikscene rummer for tiden mange stærke dansksprogede sangskrivere, hvis musikunivers har inderlighed og intimitet i centrum.

I efteråret kan man i VEGA bl.a. opleve Jonas BreumSøren Huss og Marie Key, som alle formår at lege med det danske sprog og skabe inderlighed.

VI har lavet en Spotify-playliste med sange fra de tre kunstnere. Den perfekte opvarmning til deres koncerter i VEGA. Hør playlisten HER.

Jonas Breum
Danske Jonas Breum satte for nyligt levende billeder til sin anden single, "For Altid", som har ligget i rotation hos bl.a. P3 de sidste par måneder.

Videoen foregår stort set under et lagen fra start til slut, og viser sangeren i kamp med sig selv. Nøjagtigt som på pladen Fremtiden Findes Hos Hende Jeg Forlod, der udkom til store anmelderroser tidligere på året. “For Altid" er en sang om at bryde fri, give los og komme ind i kampen.

I morgen tager Jonas Breum kampen op i VEGA, hvor han kan opleve i Ideal Bars intime rammer.

Jonas Breum / 26. oktober i Ideal Bar - Læs mere og køb billet

Marie Key
Marie Keys andet soloudspil, De Her Dage, udkommer på mandag. Det nye album indeholder bl.a. singlen "Uundgåelig", som i starten af måneden var Ugens Uundgåelige på P3.

Marie Key er bl.a. blevet kendt for hendes unikke evne til at bruge det danske sprog til at skabe ærlige og nærværende tekster. Dette kan bl.a. høres i den smukke kærlighedssang "Tabt Mit Hjerte"

Marie Key / 22. november i Store VEGA - Læs mere og køb billet

Søren Huss
I oktober 2010 udgav Søren Huss sin anmelderroste debutplade, Troen & Ingen, som gik direkte nummer ét - både på den officielle danske hitliste, den digitale hitliste og på iTunes.

I denne måned udkom så sangskriverens andet soloalbum Oppefra og Ned, som blandt andet indeholder singlen "Den Der Isme". I anledning af albummet drager sangeren på turné, hvilket bl.a. bringer ham til Store VEGA den 30. november.

Søren Huss / 30. november i Store VEGALæs mere og køb billet