Januar-koncerter i VEGA du skal se ifølge Soundvenue

Januar-koncerter i VEGA du skal se ifølge Soundvenue

2013 er blot lige startet, men det betyder ikke, at man skal vente længe på de gode koncertoplevelser i VEGA. Soundvenue har netop offentliggjort en liste med 10 koncerter, man skal se i januar, og fem af disse kan du høre i VEGA.

Det drejer sig om koncerterne med drum'n'bass-duoen Bottled In England, upcoming-arrangementet VEGAs Udvalgte, den amerikanske rapper Killer Mike (billedet), R&B-talentet Miguel og det svenske garage-rockband The Hives.

Bottled In England + Beastie Respond
Duoen har siden 2011 spredt deres håndspillede drum’n’bass og fandenivoldske sceneoptræden gennem et utal af koncerter i Danmark og resten af Europa.

Den 7. januar 2013 udkommer duoens andet udspil Architect EP, der gæstes af henholdsvis sangerinden Lydmor, rapperen Manky, Scarlet Chives’ Maria Mortensen og ikke mindst Veto-frontmanden Troels Abrahamsen.
11. januar i Lille VEGA - Læs mere og køb billet

VEGAs Udvalgte 2013
Den 25. januar 2013 præsenterer VEGA for tredje år i træk konceptet VEGAs Udvalgte. Sidste år tiltrak VEGAs Udvalgte omkring 1000 gæster og på plakaten var bl.a. Ulige Numre og Rangleklods.

I år præsenterer vi hiphop/soul-bandet Billow, electro-rockbandet Broke, soulpop-duoen Ivory&Gold, electro-sangerinden MØ, det elektroniske band You.You.You. og dj-kollektivet Yo Felles.
25. januar i Lille VEGA og VEGA Lounge - Læs mere og køb billet

Killer Mike
Den amerikanske rapper Killer Mike, der har tætte forbindelser til rapstjernerne i Outkast, præsenterer sin seneste udgivelse R.A.P. Music, når han gæster Lille VEGA den 29. januar.

Albummet har fået gode anmeldelser af toneangivende musikmedier som Pitchfork, Spin Magazine og DrownedInSound, så danske hiphop-fans kan glæde sig, når Killer Mike for første gang besøger Danmark.
29. januar i Lille VEGA - Læs mere og køb billet

Miguel
Den amerikanske R&B-sanger Miguel har igennem længere tid været at finde i toppen af de amerikanske hitlister med albummet Kaleidoscope Dream og singlen ”Adorn”.

Nu kan man for første gang opleve ham live i Danmark, når han udfolder sine talenter til en Soundvenue Session i Store VEGA den 30. januar 2013.
30. januar i Store VEGA - Læs mere og køb billet (Udsolgt)

The Hives
The Hives har i snart tyve år været Sveriges førende eksport inden for uforfalsket garage-punkrock, og gennem karrieren har de på skarpeste vis blandet de vildeste rockhits med attitude og en uforlignelig stil, der gør dem til et af verdens mest underholdende livebands.

Efter fem års stilhed fra svenske The Hives udgav de fem medlemmer "från hinsidan" i juni et nyt album, Lex Hives.
31. januar i Store VEGA - Læs mere og køb billet.Læs anbefalingerne hos Soundvenue.