Kirstine Stubbe Teglbjærgs smukke hamskifte

Kirstine Stubbe Teglbjærgs smukke hamskifte

Hun er kendt som stemmen fra Blue Foundation, men nu har Kirstine Stubbe Teglbjærg udgivet sit første soloalbum, Hamskifte, som roses af anmelderne og fejres i Ideal Bar den 2. maj.

Fornem solodebut
Kirstine Stubbe Teglbjærg hittede stort med det elektroniske drømmepop-band Blue Foundation, men i 2009 forlod hun bandet for at finde sin egen lyd. Det er der nu kommet det dansksprogede album Hamskifte ud af, som Kirstine selv har skrevet og produceret. Albummet udkom den 22. april og er blevet flot modtaget af den danske musikpresse.

Både Gaffa og Soundvenue giver Hamskifte fire stjerner og roser Kirstine Stubbe Teglbjærgs første bedrift som solokunstner. Gaffa kalder det en ”fornem solodebut” og skriver: ”Helt forventeligt er Teglbjærgs stemme et på samme tid betagende og afgørende aktiv, og det er som altid en forførende fryd at lade sig suge ind i kvindens omfavnende vokale univers.” Også Undertoner uddeler fire U’er og giver ”applaus for et smukt hamskifte fra bandmedlem til solokunstner.”

Feministisk skrøbelighed og rå power
Soundvenue beskriver Kirstine Stubbe Teglbjærgs lyd på Hamskifte således: ”Teglbjærgs solodebut er en rejse ind i hendes eget univers, hvor hun selv har komponeret og produceret ni sange i krydsfeltet mellem feministisk skrøbelighed og rå power. Drømmende og knitrende produktioner blandet op med momenter af guitardreven vildskab og beattunge underlag.”

To gange Kirstine Stubbe Teglbjærg i VEGA
Kirstine Stubbe Teglbjærg kan opleves hele to gange i VEGA i den kommende tid. Torsdag den 2. maj holder hun releasekoncert i Ideal Bar, og desuden varmer Kirstine op for Mew, når de spiller i Store VEGA den 12. juni. Mews koncert er udsolgt, men der er stadig billetter at få til Kirstines egen aften i Ideal Bar.

Se den flotte video til tredje single fra albummet, ”Levende igen”, her:

Kirstine Stubbe Teglbjærg / 2. maj i Ideal Bar - Læs mere og køb billet
Mew + Kirstine Stubbe Teglbjærg (support) / 12. juni i Store VEGA Læs mere