Ny tv-optræden med blues-sensation Gary Clark Jr.

Ny tv-optræden med blues-sensation Gary Clark Jr.

Amerikanske Gary Clark Jr. spiller solid bluesrock anno 2013. For nylig blev han interviewet om det på den amerikanske tv-kanal CBS, hvor han også gav to numre. Den 10. juli besøger han VEGA.

Han er lidt af en bluesrock-sensation i hjemlandet USA lige nu, den 29-årige sangskriver, guitarist og sanger Gary Clark Jr. Han har pustet nyt liv i bluesrocken med sit debutalbum Blak and Blu med numre som "Numb", hvor Gary Clark Jr. også går Jimi Hendrix i bedene med heftige guitarsoloer, og "Bright Lights", der også var at finde på Gary Clark Jr.s ep af samme navn fra 2011.

Fredag den 14. juni gæstede Gary Clark Jr. den amerikanske tv-station CBS, der lavede et lille portræt af ham under overskriften 'The New Face of Blues' inklusiv et interview med Gary Clark Jr. om blues-rødderne, sin første koncert og den store succes, han har opnået indtil videre i USA. Se det her:

Forsmag på den første danske koncert

På CBS giver Gary Clark Jr. også en live-version af et af sine mere afdæmpede numre fra Blak and Blu, "When My Train Pulls In", der går over "Next Door Neighbor Blues". Det giver forhåbentlig en forsmag på hvad det danske publikum har i vente, når Gary Clark Jr. står på scenen i Store VEGA under sit første besøg i Danmark. Det sker onsdag den 10. juli, og det er stadig muligt at få billetter til koncerten.

Tjek også den eksklusive optagelse med Gary Clark Jr. hos Pedernales Recording Studio i Gary Clark Jr.s hjemby Austin i Texas, hvor han spiller endnu et nummer fra debutalbummet, nemlig "Ain't Messin 'Round". Hør og se klippet i VEGAs Videoblog.

Gary Clark Jr. / 10. juli i Store VEGA - Læs mere og køb billet