Öresundsfestival præsenterer fuldt program

Öresundsfestival præsenterer fuldt program

VEGA er medkurator på Öresundsfestival, der nu er klar med hele programmet for festivalen, der foregår i Malmø den 10.-11. maj med navne som Linkoban, Iceage og Looptroop Rockers.

Nu kan Öresundsfestival præsentere det fulde program for festivalen, der løber af stablen i Malmø den 10.-11. maj. VEGA er en del af kuratorgruppen bestående af ni svenske og danske spillesteder og festivaler, der har udvalgt bands fra Øresundsregionen til festivalen.

Programmet er klart

Det færdige program til Öresundsfestival i Malmø ligger nu klart. Programmet giver en perfekt og alsidig introduktion til den bedste musik fra Øresundsregionen netop nu. I år finder festivalen sted for andet år, og koncerterne kan opleves fredag den 10. og lørdag den 11. maj på en række indendørs og udendørs scener i Malmø. Som noget nyt tilføjes nu bl.a. det anmelderroste danske punkband Iceage, det svenske hiphop-band Looptroop Rockers og den danske grime-rapper Linkoban, der også er VEGA-aktuel med en koncert i Lille VEGA den 25. maj.

Til årets Öresundsfestival er der allerede offentliggjort musiknavne som Kashmir (DK), Agnes Obel (DK), MØ (DK), Big Fox (SE), Chords (SE) og Helt Off (SE). Til disse navne lægges nu: Iceage (DK), Fallulah (DK), Eclectic Moniker (DK), Linkoban (DK), Broke (DK) Looptroop Rockers (SE), This Is Head (SE), Fastpoholmen (SE) og mange flere.

VEGAs Udvalgte i Malmø

Det malmøske spillested Debaser og VEGAs bookere har sammen udviklet en Öresundsfestivals-udgave af VEGAs succesfulde koncept VEGAs Udvalgte, som fokuserer på de nye bands og navne, der vil præge 2013. Programmet ‘VEGA & Debasers Udvalgte’ bliver præsenteret begge dage på Debasers to scener (inde og ude). Her er MØ, This Is Head og Broke blandt de optrædende navne.

Special events

Gennem festivalens to døgn får publikum mulighed for at opleve en række unikke samarbejder, special events og genrespecifikke scener.

Nogle af arrangementerne er bl.a. fredag den 10., hvor spillestedet Babel holder en aften med urbant fokus, hvor Linkoban smider sin hårdtslående urbanpop og svenske Chords bringer sine tilbagelænede hiphop-arrangementer til scenen. Samme aften præsenterer Kulturbolaget, der er Malmøs ældste rockklub, en aften med musikalske sværvægtere: Kashmir, Fallulah og Looptroop Rockers med flere.

Lørdag den 11. præsenteres bl.a. en rendyrket punkaften på Babel. Her bliver der skruet godt op for volumen, når de to svenske punkbands Slöa Knivar, Hårda Tider samt danske Night Fever og ikke mindst Iceage gæster spillestedet.

Se det fulde line-up og læs mere om festivalens special events på www.oresundsfestival.com.