RH: VEGA

Bangers til krop og sind fra rimsmeden RH

Bangers til krop og sind fra rimsmeden RH

RH har skabt sit helt eget musikalske univers, der balancerer mellem catchy hooks og meningsfulde budskaber. Den 29. september kan du opleve ham i Lille VEGA.

I 2020 ramte RH en guldåre med hitsinglen “Klovne”, som var sommerens landeplage. Året efter leverede sangskrivere så monsterhittet “MCQUEEN” sammen med kollegaen Branco. Nummeret blev nomineret til Årets Danske Streaming Hit til DMA det år.

Nørrebro rapperen har for længst cementeret sin status på den danske rapscene med millioner af streams. RH er en sand mester i at blande ørehængende melodier med sine socialrealistiske fortællinger fra stenbroen. På nummeret “Vis Kærlighed” sætter RH fokus på den racisme, der findes i Danmark.

I et interview med Soundvenue fortæller RH om at skrive sange, som har en påvirkning på ens lytterskare:

“Hvis jeg ikke havde lavet den her mere festlige musik, så var jeg ikke blevet set og hørt så meget, som jeg er. Det er ikke, fordi jeg ikke kan lide de sange, jeg har lavet, men jeg vil gerne bruge mit navn og min platform til at hjælpe andre mennesker og ikke kun lave festlig musik.”

RH er blandt de danske hiphopkunstnere, der boltrer sig i franskinspirerede beats og melodier, men med sin egen twist og originalitet.

Rapperen gik tidligere under navnet Mr. RH og kickstartede sin karriere med singlerne “Ned”, “GMSKUET”, “Hårde Nætter” og endelige EP'en Forbandet Generation, der bl.a indeholder features fra AMRO, Ham Volkan og Fouli.

RH (DK)
Fredag den 29. september kl. 21.00
Billetpris: 160 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen
Læs mere om og køb billet til koncerten med RH.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.