VEGA og Live Nation præsenterer
Benjamin Ingrosso starter svensk popfest i VEGA
Den 3. november fyrer det svenske stjerneskud op for sit unikke mix af 70´er soul, moderne pop og filmmusik i Lille VEGA.

Efter at have repræsenteret Sverige i Eurovision Song Contest, med sin egen sang “Dance You Off”, har den fremadstormende sangskriver udgivet sit debutalbum Identification.

Med albumåbneren ”Behave” kickstarter Ingrosso en brølende popfest, der med referencer til Justin Timberlake sender lytteren på dansegulvet. Hvor Ingrossos tidligere produktioner emmede af en skarptskåret og finpoleret poplyd, rammer Identification en tone af mystik og intimitet.

Udover at vinde den svenske musikpris, Rockbjörnen, i kategorien “Best Live Male Artist”, er hans album blevet rost af et utal af musikjournalister. Svenske Gaffa skrev bl.a. i deres anmeldelse af albummet:

”Men Benjamin byter sångstil, känsla och tempo hipp som happ, och det funkar. Popmusik gör sig bäst när det krämas på ordentligt låt för låt. Här får du hitta din favorit och spela sönder just den.”

Albummet røg straks ind som nr. 1 i Sverige, og med dybe tekster om alt fra kærlighed til lidenskab, forræderi og forvirring, demonstrerer Benjamin sin musikalske overlegenhed med inspiration fra 70ernes soul, den moderne pop og fra klassiske film. Nyeste single er “Costa Rica”, og et helt nyt album forventes til efteråret.

Den 21-årige kunstner og sangskriver fra Stockholm har været omgivet af musik hele sit liv. Ingrosso begyndte at skrive sange i en ung alder, og har udviklet sig til en af Sveriges mest spændende, nye kunstnere.

Benjamin Ingrosso (SE)
Søndag d. 3. november kl. 20.00
Billetpris: 165 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 30. august kl. 10.00 via vega, Live Nation og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Benjamin Ingrosso.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.