Bikstok bringer deres Uranium til VEGA

Efter 10-års pause er de danske dancehall-konger Bikstok tilbage med en ny, rost ep, og den 3. december kan du høre dem fremføre Uranium live i Store VEGA.

Da Bikstok for 10 år siden udgav albummet Over Stok Og Sten, kunne ingen forudse, hvilken effekt det ville have på den danske dancehall/reggae-scene. Pladen blev en af grundstenene i den massive dancehall-mur, som efterfølgende danske dancehall-generationer har lænet sig op af.

Efter en længerevarende pause er trekløveret Pharfar, Blæs Bukki og Eagger nu endelig blevet genforenet på en ny udgivelse, der har fået titlen Uranium, og som cementerer Bikstoks betydning for dansk dancehall. I den femstjernede anmeldelse fra Gaffa skriver anmelderen:

“Bikstok sætter alle konkurrenterne på plads med denne vanvittige opturs-ep, der er den første samlede udgivelse siden debutalbummet Over Stok & Sten fra 2005 og lover godt for trioens kommende koncerter…”
Læs hele anmeldelsen.

Aktiv pause
I det årti, der er gået siden den fælles udgivelse af Over Stok Og Sten, har Bikstok muligvis nok holdt pause, men medlemmerne har på ingen måde ligget på den lade side. Hvis du har lyttet til et dansk dancehall-nummer de sidste 10 år, er der nemlig en vis sandsynlighed for, at Pharfar har haft en finger med i spillet. Han har således produceret for alt fra Kaka og Wafande til Shaka Loveless og den nu afdøde dancehall-dronning Natasja. I sit eget portefolio har han desuden hits som "La' mig rulle dig" og "Alt er godt".

Blæs Bukki har brugt årene med projekter af meget forskellig karakter. Sammen med Tue Track og Geolo Geo har han fyret den af som Malk de Kojn, der senest udgav albummet Toback To The Fromtime (2014), som blev slugt af både anmeldere og hungrende fans. Han har også produceret musik til diverse teaterstykker, bl.a comedy-forestillingen Biblen på Nørrebro Teater.
Som om det ikke var nok, har Blæs Bukki også dannet trio med sangerinden Ane Trolle og musikproduceren Anders Christophersen aka. Ormen i projektet Balstyrko. Sammen udgav de det roste album Jagten Paa Noget (2009),der bl.a. indeholdt hittet “Intet Stopper Helt”.

Udover sine mange andre aktiviteter har Eaggermann gjort sig særlig bemærket med udgivelsen af albummet Armagedion, som han i 2012 udgav sammen med trommeslageren Stunn Gunn under navnet EaggerStunn. Herfra blevt nummeret "Kugledans" et gedigent hit, der blev spillet lystigt på radiokanaler landet over.

Til december kan man dog endelig igen hører Bikstok sammen, når de gæster Store VEGA med et show, der uden tvivl vil inkludere nogle af de største hits, “danskhall”-genren har at byde på.

Bikstok (DK)
Torsdag den 3. december kl. 21
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
250 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere om koncerten med Bikstok og køb billet her.