Broke og Ivory&Gold er VEGAs næste udvalgte

Broke og Ivory&Gold er VEGAs næste udvalgte

VEGA offentliggør i dag det støjende electrorock-band Broke og electropop-duoen Ivory&Gold som de næste to navne til VEGAs Udvalgte den 25. januar i Lille VEGA og VEGA Lounge. Tidligere er electro-sangerinden MØ og soul/hiphop-bandet Billow blevet offentliggjort.

Dermed er fire af de seks navne, som VEGA i år har udvalgt, blevet offentliggjort. Med VEGAs Udvalgte 2013 præsenterer VEGA en lille håndfuld bands, som vi mener kommer til at præge musikåret 2013. Kunstnerne kan alle opleves live til en koncertaften den 25. januar.

Broke

Duoen Simon Littauer og Mads Bergland har siden 2010 under navnet Broke udforsket og eksperimenteret med en stil, de selv kalder ”dark-coloured disco”, hvor støjende effekter og pulserende beats skaber hypnotiserende, psykedeliske soundscapes.

Broke har tidligere været udnævnt som Breakin’ Sound af Soundvenue og har vakt opmærksomhed med den kaotiske video til det vidunderligt støjende og mørke electrorock-track ”Restless Beach”.

I november udsendte de mixtape’et Broke – Lifestyle Mixtape, der kan downloades gratis fra bandets hjemmeside. Mixtape’et indeholder nummeret ”Let the Youth Go Mad”, der har gæsteoptræden af en anden af årets udvalgte, nemlig MØ, på vokal. Mixtape’et er en forløber for Brokes kommende debutalbum.

VEGAs booker Lene Kristoffersen siger om bandet:
MEGA FEDT!  Sådan tænker jeg hver gang, jeg lytter til nummeret ”Restless Beach”, og da jeg fik lov at smuglytte til resten af albummet, der er på vej fra Broke, blev jeg heldigvis overbevist om, at den massive lyd holdes hele vejen igennem. Jeg glæder mig helt vildt til at høre dem live, håber det bliver højt!

Ivory&Gold
Ivory&Gold er navnet på en spændende dansk duo bestående af Karen Marie Groth og Ronni Vindahl. Duoen befinder sig musikalsk i et grænseland mellem velbalanceret electropop og radiovenlig, hvid soul, hvilket man bl.a. kunne høre på den roste ep I, der udkom i september 2011.

Nu er Ivory&Gold så på vej med deres debutalbum, der udkommer i 2013. Herfra kan man allerede kunne lytte til singlen ”Nothingness”, der understreger, at duoen med det nye album har internationale ambitioner.

Ivory&Gold leverer electropop med dybde og sjæl. Det er storladent og drømmende, men samtidig med en nerve, der kommer helt tæt på og holder lytteren fast. Vi har fulgt duoen et stykke tid på VEGA og har tidligere haft besøg af dem i Ideal Bar. Og med nyt færdigt album på vej, er det det helt rigtige tidspunkt at præsentere dem som del af VEGAs Udvalgte.
- Lene Kristoffersen, booker i VEGA

Fakta om VEGAs Udvalgte 2013
Broke, Ivory & Gold, Mø og Billow m.fl. live
Fredag den 25. januar kl. 20
Lille VEGA og VEGA Lounge, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
95 kr. + gebyr
NB! Early Bird-salg: 65 kr. + gebyr (indtil den 23.12 kl. 12)
Billetsalg via VEGAs hjemmeside, BilletNet og på posthuse.
Læs mere om koncertaftenen.
Læs mere om VEGAs Udvalgte. på udvalgte.vega.dk.
VEGA har Gaffa og Diesel som samarbejdspartnere på VEGAs Udvalgte 2013.