Charley Crockett

Charley Crocketts kantede country-fortællinger

Charley Crocketts kantede country-fortællinger
Støvede westernsange duver gennem Store VEGA den 20. september, mens Charley Crockett vipper med sin stetson.

Når du hører Charley Crocketts baryton stemme, er du aldrig i tvivl om, hvem der står bag mikrofonen. Den amerikanske musiker formår at få gamle sange til at lyde nye og ny musik til at lyde gammel. Han har arbejdet sig ind i musikfans bevidsthed med sin særegne blanding af country, blues, soul, cajun, R&B og andre elementer af amerikansk roots musik.

Sidste år udgav Crockett albummet, The Man From Waco, der fik hænderne til at ryge i vejret hos anmelderne. Skiven er det 12. album i hans diskografi siden debuten i 2015. Det indtog bl.a. 2. pladsen på Rolling Stones liste over bedste country og americana-album fra 2022. I starten af året indspillede han denne indtagende Tiny Desk-session med titelsangen i front.

Albummets 14 sange duver gennem episke western-fortællinger. Titlen er inspireret af Crocketts ven, den afdøde, sangskriver James “Slim” Hand, som var født og gik bort i Waco, Texas. Crockett har også ladet sine fortællinger inspirere af Jim Jarmusch filmen: Dead Man.
På sangen “July Jackson”, en murder-ballad, slår en kvinde sin mand ihjel med et smil, mens “Trinity River” er et mere jazzet-indslag. Sangen er oprindeligt fra Crocketts debutalbum, og nikker mod hans gode ven Leon Bridges i sin stemning.

Charley Crockett rejste hjemmefra som 17-årig og lærte sig selv at spille musik på gaderne i New Orleans, Dallas og New York.

Charley Crockett (US)
Onsdag 20. september kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 245 kr. + gebyr.
Billetsalget starter fredag den 12. maj kl. 11.00 via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Charley Crockett.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.