VEGA og Beatbox Entertainment præsenterer
Den elektroniske trio, Above & Beyond, holder torsdagsfest i VEGA
Den 22. januar kommer den elektroniske trio Above & Beyond til København og starter en torsdagsfest i Lille VEGA med deres trancebeats. De kan dog mere end blot at starte en fest. De leverer nemlig klubmusik med noget på hjerte, hvilket har skabt en solid fanbase verden rundt.

Eksperimenterende og elektronisk dancemusik fra populær trio
Britiske Above & Beyond består af Jono Grant, Tony McGuiness og Paavo Siljamäki, og de tre herrer har mange bolde i luften. Ikke nok med at lave deres elektroniske dancemusik, er de også ejere af de elektroniske pladeselskaber Anjunabeats og Anjunadeep, ligesom de har deres eget ugentlige radioprogram, Group Therapy Radio, som når ud til over 25 millioner lyttere.

Above & Beyond er ikke bange for at eksperimenterer musikalsk, og deres sidste projekt Above & Beyond Acoustic var inspireret af klassisk musik med brug af harpe, strengorkestre og klaver, hvor de fortolkede sange fra deres bagkatalog. Sådan et projekt er sjældent hos en gruppe, der normalt opererer indenfor clubmusikk, men det illustrerer blot deres teksters styrke og dybde, ved at de kan sættes ind i så vidt forskellige sammenhænge og stadig bevæge lytteren.

Det er dog ikke bandet selv, der synger deres sange, men de arbejder sammen med en masse dygtige sanger, senest Alex Vargas på nummeret ”Blue Sky Action” som er forløber for deres album, der er planlagt til at udkomme engang næste år. Et album der er inspireret af Disney-Pixar-filmen Wall-E.

Musikalsk eksperimenterende
Trioens karriere blev for alvor sparket i gang med deres andet album Group Therapy (hvilket deres radioprogram senere blev opkaldt efter), som tog deres lyd til nye højder, med referencer til Jeff Buckley og Hans Zimmer. Albummet blev af Mixmag omtalt som ”the artist album of the year”. Deres internationale fanbase er stødt stigende og relationen til dem er essentiel for bandet, der til deres koncerter skaber en nærværende og inddragende oplevelse for deres publikum.

Sangskrivere og DJs
I bandets 14-årige levetid har de udgivet flere studiealbums og remixes, hvoriblandt man bl.a. finder sange fra Madonna, Britney Spears og Radiohead. Above & Beyond ligger konstant på DJ Magazine’s Top 100 DJs Poll, selvom de beskriver sig selv som værende ligeså meget sangskrivere som DJs.

Above & Beyond er nogle af de få, der formår at skabe en fest samtidig med at deres tekster giver tilhørerne gåsehud. Glæd dig til en uforglemmelig og garanteret festlig aften, når trioen lægger vejen forbi Lille VEGA den 22. januar med deres brede bagkatalog.

Info om koncerten
Above & Beyond (UK)
Torsdag d. 22 januar 2015, kl.21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
150 kr + gebyr
Forsalget starter onsdag d. 31. oktober kl. 14 via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten med Above & Beyond.