VEGA præsenterer:
Du behøver ikke savne den blå cykel længere – ibens er tilbage

90’er-trioen er klar med et nyt album og folder nye og gamle hits ud i Lille VEGA den 14. februar.

ibens har siden deres debutalbum fra 1997 – med hits som ”Jeg savner min blå cykel” og ”Ølstykke i november” – været et særegent fænomen i dansk musikhistorie, der ikke minder om ret meget andet i dansk rock.

Trioen er nu tilbage i originalbesætning med et nyt album, carstenshenrikskristians, der udkommer den 10. februar 2019. Sangene tematiserer længslen efter balance, drømmen om forløsning og savnet af det tabte, men også̊ glæden ved skønheden – alt sammen leveret med et humoristisk tvist, som Carsten Lykke er helt unik leverandør af.

Bandets udgave af den klassiske rocktriobesætning er drevet af Carsten Lykkes vokal og energiske guitarspil, Henrik Marstals melodiske basgang og Kristian Oblings Høegs pulserende, hvileløse trommer – og live har bandet altid været i stand til at lyde som en sjælden sammentømret helhed.

Egentlig var ibens stoppet efter halvelektronisk fra 2012, men en jubilæumskoncert for debutalbummet på Posten i Odense ændrede på det. Til koncerten dukkede 500 begejstrede publikummer op og hyldede bandet i en grad, at det føltes som en stor forløsning. Efterfølgende begyndte ibens så̊ småt at mødes jævnligt og indspille nye ideer til numre, og ud fra en stor bruttopulje begyndte carstenshenrikskristians at tage form.

ibens (DK)
Torsdag d. 14. februar kl. 21.00
Billetpris: 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag kl. 12.00 via vega.dk og Ticketmaster.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.