Ideal Bar Live præsenterer

Eivør spreder endnu flere kuldegysninger i VEGA
Eivørs krystalklare stemme fylder Ideal Bar Live den 10. april til en ekstrakoncert med sange fra hendes nye album
Room, som er et eklektisk mix af rock og traditionel folk. Det er ikke uden grund, at den udefinerbare Eivør er blevet kaldt for den færøske Björk.

På grund af den store efterspørgsel til Eivørs koncert den 11. april, offentliggøres der nu en ekstrakoncert i Ideal Bar onsdag den 10. april.

Æterisk a la Björk
Hun er svær at kategorisere stilistisk, har en fin, krystalklar sopran, indgår skæve samarbejder med musikalske kollegaer og stammer fra en stormomsust ø midt i Det Nordatlantiske Hav. Ovenstående kunne være en beskrivelse af islandske Björk, men det er det ikke. Ordene passer nemlig lige så fint på færøske Eivør, og torsdag den 11. april indhyller hun Ideal Bar i sine æteriske sange.

Dybt personlige sange
I september udgav Eivør sit ottende album Room, der sammensmelter hendes tidligere folkede singer/songwriter-udtryk med strejf fra den rockede udgivelse Larva (2010). På albummet er hun mere personlig end nogensinde før. En del af sangene er skrevet efter, at Eivør for lidt over et år siden, meget pludseligt og uventet mistede sin far. Albummets titel hentyder derfor også til det tomrum, man kan føle indeni, når noget dyrebart forsvinder fra ens liv.

Sangene afspejler et dybt savn, men er samtidig fulde af håb, lys og accept.
Det fornemmes tydeligt på sangene ”Green Garden” og ”Rain”. Albummet er produceret af Eivør selv og hendes mand Tróndur Bogason og udgivet på det færøske pladeselskab Tutl.

Fortolkede Kate Bush
Eivør fik sit større kommercielle gennembrud herhjemme, da hun i 2010 udgav en imponerende fortolkning af Kate Bush-nummeret "Hounds of Love". Danske Nephew var så imponeret af Eivørs mere rockede tilgang til musikken, at de inviterede hende med på scenen til P3 Guld. Her sang hun en smuk, færøsk udgave af omkvædet til ”Police Bells and Church Sirens” .

Hvis man kan lide sin musik kuldegysfremkaldende fin, må man ikke gå glip af Eivørs koncert i Ideal Bar.

Eivør (FO)
Onsdag den 10. april kl. 21.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
140 kr. + gebyr