Electropop-stjerneskuddet MØ giver hel koncert i VEGA
Hun henrykkede publikum til VEGAs Udvalgte med sin electro-indiepop og er på vej med sit første album. Nu er der mulighed for at opleve en hel koncert med MØ, når hun har scenen for sig selv i Lille VEGA fredag den 10. maj.

, alias 24-årige Karen Marie Ørsted, var et af de mest omtalte navne til VEGAs Udvalgte i januar, hvor hun gav en både medrivende og festlig koncert. Internationale musikmedier som Pitchfork og NME har allerede fået ørene op for den unge dansker, og MØs kommende koncerter i Los Angeles og London er allerede udsolgte.

Ny single og album på vej
MØ har for nylig udgivet sin første officielle single, ”Glass”, der er skrevet af MØ og produceret af Ronni Vindahl og Eloq. Singlen er den første fra MØ, siden hun skrev kontrakt med Sony Music, hvor MØs første fuldlængde album udkommer senere på året. Albummet bliver til i samarbejde med Ronni Vindahl, der er den ene del af producerteamet No Wav og med i duoen Ivory&Gold, der også var en af VEGAs Udvalgte 2013.

Allerede sidste år hittede MØ på nettet med numrene ”Pilgrim” og ”Maiden” med de tilhørende videoer. Her fik MØ sig mange fans med sin unikke blanding af indiepop, electro og hiphop – eller som hun selv kalder det: elektronisk soul og indiepop med street vibes.

Stor succes til VEGAs Udvalgte
Da VEGA for tredje år i træk satte særlig spot på upcoming danske kunstnere med stort potentiale til VEGAs Udvalgte den 25. januar, var det især MØ, mange publikummer kom for at se. Her overbeviste hun både gæster og anmeldere, og Gaffa gav MØs optræden til 5 stjerner og skrev blandt andet:

“Der var rolige momenter undervejs, men mest af alt var det en fornøjelse at se Møs tilstedeværelse på en scene. Ekstremt bevægelig med energiske udfald og en indadvendt seriøsitet. Vi fik blandt andet også den momentvis M.I.A.-prægede ’Pilgrim’, før sættet blev rundet af. Stærke sager og en ganske fremragende optræden, der bestemt må have vundet hende nye lyttere.”

Fra electropunkband til solokarriere
24-årige MØ er oprindeligt fra Odense og rumsterede i flere år i undergrunden som en del af det anarkistiske pige-elektropunkband Mor. Da de begyndte at eksperimentere med beats, tog hun de overskydende produktioner og legede videre med dem på egen hånd. Og efterhånden tog en solokunstner form.

Det hele tog ekstra fart omkring SPOT 2012, hvor hun mødte produceren Ronni Vindahl, som var med til at forme lyden. I løbet af efteråret skabte MØ en del røre med nummeret ”Pilgrim”, og i 2013 kom hun på forsiden af Soundvenue og fik stor opmærksomhed især efter hendes optræden til VEGAs Udvalgte.

Fredag den 10. maj kl. 21.
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
115 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuset.
Læs mere om koncerten med MØ.