​Elias Boussnina: Fra flabet trap rap til R&B-hitmager

​Elias Boussnina: Fra flabet trap rap til R&B-hitmager

VEGA præsenterer:
Elias Boussnina: Fra flabet trap rap til R&B-hitmager
Tirsdag den 30. april kan du opleve den hypede musiker Elias Boussnina, når han skruer op for temperaturen i Lille VEGA med sine sprøde hits ”Lost Ones” og ”Candy”.

I flere år hittede Elias Boussnina under rap-aliasset Yung Coke, men nu er den talentfulde musiker klar til at indtage de danske musikscener under eget navn.

Den unge musiker startede lo-fi, trap rap-projektet Yung Coke, da han studerede på CBS, som et sjovt, legende eksperiment med sin ven og producer Lille Høg. Men Yung Coke og studiet blev droppet for at starte på en frisk og gå nye musikalske veje.

Karrieren tog fart i foråret sidste år, hvor han udgav debutsinglen ”05:30”. Få måneder efter havde han flere en halv million afspilninger på Spotify og en koncert på Spot Festival med kollegaen Louis Samson.

Sangerens anden single, hittet ”Lost Ones”, er en blød R&B-sjæler, der med funky bas, sprøde guitarlinjer og indlevende vokal sætter den helt rigtige stemning. Nummeret er skrevet og produceret i samarbejde med Elias Seguija og Ole Bjørn Heiring (Dúné).
Den seneste single ”Candy” udkom i september og strøg direkte ind på GAFFAs ugentlige ”Bedste lige nu”-playliste.

Boussnina skriver melankolske popsange om alt fra hverdagens trivialiteter til livets store spørgsmål, og ”Lost Ones” er ingen undtagelse: “..beskriver følelsen af at vokse fra hinanden – om det er en kæreste, ven eller noget helt tredje. For mig personligt drejer det sig om en tæt ven, som jeg havde mistet kontakten til”, fortæller den unge musiker.

Den fremadstormende musiker har indtil nu udgivet tre velproducerede, ørehængende popsange, og det varer ikke længe inden debutalbummet fra det dygtige R&B stjerneskud lander.

Elias Boussnina (DK)
Tirsdag d. 30. april kl. 20.00
Lille VEGA VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 130 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Elias Boussnina.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.