Folk-poppet køretur i sommerlandet med The Franklin Electric

Den 25. april kan du opleve, hvordan det canadiske folkpop-band The Franklin Electric pakker Lille VEGA ind i fløjlsbløde vokalharmonier og liflig trompetsoli, når det fremadstormende band aflægger visit.

Et af Canadas mest håbefulde bands, The Franklin Electric, udgiver den 24. februar deres længe ventede andet album Blue Ceilings. Bandet varmer i den forbindelse op med singleforløberen ”I Know The Feeling”, som er er en lækker folkpop basker, hvor forsanger Jon Mattes fløjlsbløde vokal komplimenterer det varme lydbillede. Videoen til ”I know the Feeling” er instrueret af den prisvindende videoinstruktør Kristof Brandl, der blandt andet har lavet videoer til Skrillex og Monogrenade.

Montreal-kvartetten blev dannet i 2012 og udgav i 2014 deres debutalbum This is How I Let You Down, der høstede fornemme roser af anmelderne, og gav bandet over 100.000 månedlige lyttere på Spotify. Bandet er blevet sammenlignet med Seattles folkhelte Fleet Foxes, som også arbejder med en organisk lyd, hvor rene akustiske guitarer, klaver og smukke komplekse vokalharmonier dominerer lydbilledet.

Intense og nærværende liveshows
Efter at have vundet en sangskrivnings-konkurrence i Nashville i 2012 med singlen ”Old Piano” foran 8000 bands fra hele verden fik bandet for alvor musikbranchens opmærksomhed. The Franklin Electric varmede op for store, anerkendte artister som Ben Howard, Edward Sharpe and Magnetic Zeroes og Mumford and Sons. Det blev til 180 shows fra Canada til Australien samt tre længere turneer i Europa. Fælles for dem alle er anmeldernes positive tilkendegivelser, der storroser bandet for deres intense, nærværende liveoptrædener.

Det er Jon Mattes smukke stemme og hans intuitive, overbevisende sangskrivning sammensat med et umanerligt kompetent, velspillende orkester, der gør at The Franklin Electrics lyd er noget ganske særligt. På Blue Ceilings har bandet arbejdet intensivt med at perfektionere deres sound, og det har været deres mål at aflevere en moden plade, der omfavner kærligheden og livets gåder både i lyd og lyrik.

Liflig trompetspil og de bløde poppede arrangementer af klaver, bas og guitar er det solide fundament i The Franklin Electric, der gør at deres sange føles som en køretur ud i sommerlandet på en smuk, sløv, solbeskinnet weekend.

Fakta om koncerten
The Franklin Electric (CAN)
Tirsdag den 25. april, 2017 kl 21.00
Billetpris 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.