Gallows tyvstarter med gode anmeldelser

Gallows tyvstarter med gode anmeldelser

På mandag udkommer første album fra punkrock-bandet Gallows med Wade MacNeil som forsanger. Trods udskiftningen er det nye album en solid opfølger til ep’en Death Is Birth fra 2009, og de nye men stadigt buldrende mørke toner har allerede fået flotte anmeldelser.

Succes før udgivelsen
Med førstesinglen ”Last June” er Gallows allerede godt på vej til at få succes med det selvbetitlede, kommende album. Videoen til tracket er blevet set næsten 75.000 gange på YouTube, og dertil kommer alle de gange, singlen er blevet downloadet fra bandets hjemmeside.

Selvom Gallows først udkommer på mandag den 10. september, har flere internationale medier allerede anmeldt skiven. Musikmagasinet Big Cheese giver 5/5 stjerner, Metal Hammer 8/10, og Vive le Rock giver hele 9/10. Alternative Press giver karakteren 4.5/5 og skriver, at albummet overbeviser enhver tvivler om, at MacNeil sagtens kan bære titlen som forsanger i Gallows.

Storstilede udgivelser
Gallows udkommer på bandets eget pladeselskab, Venn Records, og samtidig er gruppen i gang med at udgive en dokumentar om sig. De store armbevægelser skal bevise, at bandet stadig leveringsdygtig i hårdslående punk i verdensklasse, og at Gallow blot er den første af mange plader, de selv vil udgive:

Dette er vores hensigtserklæring, vores latter op i ansigtet på dem, der sagde, at Gallows var færdige, når vi i virkeligheden bare var i gang med at varme op,” lyder det fra bandet. Man kan læse mere om albummet, downloade ”Last June” og se teasere for dokumentaren på bandets hjemmeside.

MacNeil blomstrer live
Til koncerten i Lille VEGA kommer man heller ikke til at savne den Gallows live-energi, man plejer at kunne opleve, sidst på Roskilde 2010. Wade MacNeil gjorde sig allerede sidste år bemærket som ny vild og voldsom Gallows-forsanger på bandets USA-tour sidste efterår, og også på denne sommers festivaler, hvor han blandt andet gav koncert smurt ind i sprut og mudder, som man kan se her:

Fakta om koncerten
Gallows (UK)
Søndag den 23. september kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
130 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i FONA-butikker
Læs mere om koncerten med Gallows på http://vega.dk/arrangementer/gallows-7982.html