Globetrotteren Gregory Alan Isakov bevarer jordforbindelsen med intim indiefolk i VEGA

Den 9. marts gæster den sydafrikanske singer/songwriter Lille VEGA med sine stemningsmættede folk-ballader fra et liv i bevægelse og i balance med naturen.

Den sydafrikanske singer/songwriter Gregory Alan Isakov lever et todelt liv. Han er født og opvokset i Sydafrika og er en flittig turnerende musiker, der finder inspiration til sine folk-numre på rejser rundt i verden. Resten af tiden tilbringer han i fred og ro på sin lille, afsondrede gård i Colorado.

Kombinationen af et liv i bevægelse og i pagt med naturen er tydelig i Isakovs stemningsmættede indiefolk, der på én gang lyder som en vildtvoksende have, et lejrbål i ødemarken og en autocamper, der triller af sted på en mørk landevej.

Fyldige kuldegys
Gregory Alan Isakov peger på Bruce Springsteen og Leonard Cohen som sine store inspirationskilder, men musikalsk lægger han sig tættere op ad afdæmpede singer/songwritere som Damien Rice, Iron & Wine og The Tallest Man on Earth.

Siden debuten Rust Colored Stones fra 2003 har Isakov over seks albums flirtet med violiner og strygerarrangementer i sit ellers folk-prægede univers. Men med sit seneste album Gregory Alan Isakov with the Colorado Symphony tager han skridtet fuldt ud og beviser, at han mestrer både det subtile og det storladne.

På albummet pakker han de intime folk-numre ind i nye, fyldige arrangementer. Lyt f.eks. til den melankolske ”Liars”, der med blæsere og strygere opbygger en kuldegysfremkaldende fortælling om uskyldstab og livets til tider kyniske twists.

Inden koncerten i Lille VEGA i marts, kan Gregory Alan Isakov opleves i et udsolgt Store VEGA den 16. oktober, når han går på scenen som support for Passenger.

Fakta om koncerten
Gregory Alan Isakov (ZA)
Torsdag den 9. marts 2017 kl. 20
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 7. oktober via VEGA.dk og Billetlugen.
Læs mere om koncerten med Gregory Alan Isakov og køb billet

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.