grandson

grandsons malstrøm af apokalyptiske tanker

VEGA og Live Nation præsenterer
grandsons malstrøm af apokalyptiske tanker
Den 10. oktober slår grandson portene op til mørke hjørner af sit indre og sociale samfundsproblemer med nyt, knusende materiale.

Under kunstnernavnet grandson er Jordan Benjamins sange tromlet ind i ørene på fans verden over. De massive øre-angreb foregår i et miks af rock, hiphop og electronica, og teksterne er lige så bastante som melodierne, de bliver leveret gennem. At genvinde kontrollen i ens eget liv, mentalt helbred, afhængighed og sociale problemer i hans generation er nogle af de emner, som Benjamin spidder med sine ord.

Gennembruds-singlen “Blood // Water” (2018) er et godt eksempel på sidstnævnte med linjer om grådighed og politisk korruption. Sangen opnåede massiv succes i den populære serie Riverdale og har flere end 540.000.000 afspilninger på Spotify.

I dag udgiver han det første musik i eget navn siden 2021. Singlen “Eulogy”. Den bliver anført af et tilbagelænet flow, der punkteres af indrømmelser, eksistentiel angst og apokalyptiske konsekvenser. Sangen er fra et nyt, kommende album, som er sat til at lande senere på året. Om sangen fortæller, Benjamin:

“‘Eulogy’ was written in the aftermath of a bad mushrooms trip this summer, which led me to scrapping my album and admitting to myself and others that I was struggling with fantasies of self harm. It’s easy to feel nihilistic or cynical about the future, and there’s a strange comfort in indulging in the depressing absurdity of day to day life with the only people in the world that understand you.”

grandson er signet til pladeselskabet Fueled by Ramen og har spillet support for så bredt udvalg af musikalske kollegaer som Bring Me The Horizon, Imagine Dragons, Avril Lavigne, Hobo Johnson, Nothing But Thieves og Smashing Pumpkins.

grandson (CA)
Tirsdag den 10. oktober kl. 20.00
Billetpris: 220 kr. + gebyr.
Billetsalget starter fredag den 3. marts kl. 10.00 via vega.dk, livenation.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med grandson.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.