Helsinki Poetry og Son Of Ceasar indtager Ideal Bar

Helsinki Poetry og Son Of Ceasar indtager Ideal Bar

Helsinki poetry
De to bagmand bag kvartetten Helsinki Poetry er ikke ukendte på den danske musikscene, Ebbe Frej og Rune Vigil har nemlig tidligere været medlemmer af bands som Late Parade og Epo-555. Sammen laver de to nu sammen drømmende støjpop bag det finske storby-alias.

Inspirerende metropoler
I arbejdet med at skrive sange har Ebbe Frej og Rune Vigil ladet sig inspirere af forskellige verdensbyer, når de har skrevet tekster om at rejse, om at køre, blive klogere på sig selv og det liv, vi alle drøner igennem i femte gear. Humøret og farvevalget i de støjpoppede sange varierer, alt efter om vi er i det eventyrlige ”Phoenix” eller regnfulde ”Manchester”. Bandet arbejder pt. på at færdiggøre deres debutalbum, der udkommer til efteråret.

Engelsk anerkendelse
Helsinki Poetry spillede både på dette års Roskilde og SPOT Festival til efterfølgende ros hos anmelderne. Kieron Tyler fra det anerkendte, engelske musikmagasin Mojo fremhævede bandets koncert som noget af det bedste danske musik, han havde set på SPOT.

Son Of Ceasar
Son of Ceasar spiller denne aften support for Helsinki Poetry og bag alter egoet finder man den musikalske altmuligmand Peter Mathiasen. Han har selv indspillet, produceret og mixet sin debut-ep, der består af en håndfuld simple og charmerende sange, der ifølge Mathiasen handler om desire, dreaming and drinking.

Som en moderne troubadour rejser Son of Caesar rundt og fortæller historier fra nær og fjern. Historier om den døddrukne blaffer fra Michigan, om livet på landevejen og jagten på Jack Kerouac. Det kan man høre på den nye single “Letter To Jack”.

Helsinki Poetry og Son Of Ceasar/ d. 30. august i Ideal Bar - Læs mere her.