Joost - VEGA

Joost fyrer powerpop-konfetti-kanonen af i VEGA

VEGA og Live Nation præsenterer
Joost fyrer powerpop-konfetti-kanonen af i VEGA
Den excentriske, hollandske musiker Joost fyrer op for en episke dansefest i Lille VEGA den 24. februar, 2025.

Med en spraglet eliksir af mainstream pop, glad hardcore og pop-punk sender Joost med ekspresfart lyttere ude på et glitter-inficeret dansegulv.

Han er blevet rost af anmeldere for sine poetiske tekster, der er stærkt kombineret med iørefaldende beats og skarptskårne pop-melodilinjer. I Holland har Joost turneret intensivt med sit band og spille på store festivaler som Lowlands og Pinkpop.

Sidste år vandt Joost den prestigefyldte Popprijs, som årligt uddeles i Holland til det band eller den kunstner, der har haft størst indflydelse i hollandsk popmusik det år. Han har siden hen hittet med sangen “Friesenjung”, der har over 100milioner streams verden over.

Joost Klein er er at finde til dette års Eurovision, hvor han stiller op med den rørende sang “Europapa”, som bag de farverige outfits og stramt koreograferede dansemoves fortæller om tabet af hans forældre i en ung alder. Om nummeret fortæller han:

"Jeg har altid forsøgt at implementere min livshistorie. Den korteste version ville være, at jeg mistede mine forældre i en ung alder. Jeg forsøger at håndtere det gennem årene. Nu er jeg 26. Jeg fik chancen for at bruge denne platform - formentlig den største scene nogensinde - til at dele den følelse."

Af flere hollandske medier er han blevet beskrevet som; "three minutes of pure joy", og den 24. februar kan du selv opleve energien, magien, og berusende powerpo-sange i Lille VEGA.

Joost (NL)
Mandag den 24. februar kl. 20.00
Billetpris: 225 kr. + gebyr.
Billetsalget starter tirsdag den 14. maj kl. 14.00 via vega.dk, livenation.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Joost

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.