Koncert med to nye navne fra den svenske indie-scene
YAST og This Is Head er to af de nye, bemærkelsesværdige navne på den svenske indie-scene. Lørdag den 4. maj kan de opleves til en koncert i Ideal Bar Live.

YAST
YAST betegner sig selv som lo fi-romantikere, og når man lytter til deres flygtige indiepop, er det ikke svært at forstå hvorfor. For sangene lyder som en varm sommerdag for længe siden, hvor verden er fuld af håb og fremtiden lys.

På den ene siden er musikken enkel indiepop med tekster om kærlighed, ensomhed og forvirring. Og på den anden side er det dybt personlige tekster, om de udfordringer bandmedlemmerne har mødt i løbet af de halvandet år indspilningen stod på.

Bandet trækker på inspiration fra forskellige kunstnere som Yo La Tengo, Girls og Neil Young.

I februar udkom bandets førstesinglen, ”Believes”, fra deres debutalbum, der kan fås fra den 30. januar. ”Believes” er en del af en singletrilogi sammen med ”Strangelife” og ”Stupid”.

Support: This Is Head
Den svenske kvartet, This Is Head, som spiller support denne aften, står bag en sælsom blanding af kraut-disco og indierock. Deres debutalbum 0001 trækker derfor på referencer fra både de svenske, tyske og amerikanske musikmiljøer.

Sangene har navne som ”0002” og ”0003” - noget man normalt ser på stramme technoproduktioner. Men hos This Is Head giver det også mening, da alt har et formål i deres musikalske univers. Evnen til at skære alt unødvendigt bort er af anmelderne blevet fremhævet som et af bandets styrker. Og resulterede i den svenske P3s pris som årets popplade. Den 27. marts udkommer opfølgeren.

YAST + This is Head (S)
Lørdag d. 4. maj kl. 21
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 80 kr. + gebyr
Forsalget starter fredag 25. januar via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona-butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten med YAST og This Is Head i Ideal Bar Live.