​Motion til din basarm med Lemaitre i VEGA

​Motion til din basarm med Lemaitre i VEGA

Motion til din basarm med Lemaitre i VEGA
Ryst vinterkulden ud af kroppen, når norske Lemaitre starter en hårdtpumpet electrofest søndag d. 14. februar i Lille VEGA.

Lemaitre følger i landsmanden Kygos fodspor med lige så lækre elektroniske beats og rammende popsange. Kygo er eklæret fan af Lemaitre, og det samme er Porter Robinson, Madeon og Martin Solveig. Duoen, der består af Ulrik Denizou Lund og Ketil Jansen, har dog ambitioner om at ekspandere deres lydunivers, så det favner alt fra loop-baserede sange til regulære pop og rocksange.

Nye hitsange
På gruppens kommende ep har duoen fået den svenske sangerinde Jennie A til at stå for vokalsiden på førstesinglen ”Closer”. Den synthtunge og horn-inficerede sang blev en realitet efter Lemaitres manager opdagede Jennie As album Gemini Gemini. Efter udgivelsen i juli har ”Closer” udviklet sig til at være duoens mest populære track, som er blevet streamet over syv milloner gange. Duoen arbejder for tiden på nyt materiale i Los Angeles, der er planlagt til at udkomme i begyndelsen af 2016.

Jansen og Lund er begge vokset op i Oslo og mødtes til en fest, hvor de med det samme klikkede. Kort tid efter var Lemaitre en realitet. Duoen arbejdede fra starten hårdt for at slå igennem og brugte ofte 12-14 timer om dagen på deres musik.

Ved single nummer to var der hul igennem. Singlen ”The Friendly Sound” fik massiv opmærksomhed på nettet og gik nummer ét på Hype Machine. Siden da har Lemaitre ikke set sig tilbage, og de har nu over en million followers på Soundcloud, og deres Relativity-ep (2012) gik ind som nr. 1 på iTunes elektroniske hitliste i USA og Canada. Apple brugte senere en af duoens singler, ”1:18”, i reklamen for iPhone 5C.

Lemaitre (NO)
Søndag d. 14. februar 2016 kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
160 kr. + gebyr
Billetter kan købes i dag via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere om koncerten med Lemaitre.