Nabiha optræder endelig på VEGAs store scene

Nabiha optræder endelig på VEGAs store scene

Sangerinden Nabiha har allerede én gang i år fyldt Lille VEGA til bristepunktet, ligesom endnu en udsolgt koncert på VEGAs lille scene venter i november. Og til næste år er den fremadstormende popartist så klar til at indtage Store VEGA den 18. april.

En sangerinde på Toppen
Den karismatiske sangerinde Nabiha, som har rødder i Danmark, Gambia, Mali og Marokko, er blevet kendt for at spille kulørt, tempofyldt og livsbekræftende pop-musik.

Senest har Nabiha ramt hele den danske befolkning lige i hjertet, da hun optrådte som deltager i det populære tv-program Toppen Af Poppen, hvor kendte kunstnere tager på en rejse sammen og fortolker hinandens musik.

Her har anerkendte musikere som Sanne Salomonsen, Peter Belli og Mads Langer taget Nabihas pop-hits under kærlig behandling til stor begejstring for den unge sangerinde, der på sin facebook-side udtrykker, at hun gerne giver endnu en rejse, når hun en dag bliver ”filthy-rich”. Hør resultatet af musikernes arbejde med Nabihas musik HER.

Mind The Gap
For blot få uger siden udkom Nabihas nye single ”Mind The Gap”. Og der er lagt op til endnu et hit for sangerinden, idet singlen gik direkte ind som nummer 1 på den danske radio chart.

Langt størstedelen af Nabihas to første album er indspillet i England, hvor sangerinden har rejst meget med undergrundsbanen. Det var hér, af alle steder, at inspirationen til sangen blev hentet.

I et tv-interview til TV2s program Go’ Aften Danmark fortæller Nabiha, at den noget kendte advarsel ”Mind The Gap”, som rejsende hører ved hver station, satte single-titlen i hovedet på hende. Sangerinden tilføjer, at hendes letgenkendelige mellemrum mellem fortænderne selvfølgelig er med til at give titlen ekstra mening.

Ellers handler singlen i alt sin enkelhed om alle de ting, sangerinden sætter pris på i sin hverdag og om, at man skal passe på ikke at ”falde igennem”. Lyt til Nabiha med ”Mind The Gap” HER.

Med udsigt til endnu flere hits fra Nabiha er det en stor fornøjelse for første gang at kunne præsentere hende i Store VEGA, hvor der vil være endnu mere plads til at lade livsglæden boble over til en kulørt popfest.

Fakta om koncerten
Nabiha (DK)