Ideal Bar Live præsenterer
Oplev Blackbird Blackbirds ambiente lydunivers i Ideal Bar Live til marts

Amerikanske Mikey Maramag har siden 2010 skabt drømmende lydbilleder under aliasset Blackbird Blackbird. Fredag den 5. marts kan disse og hans seneste udgivelse, ep’en Boracay Planet, opleves i Ideal Bar Live.

På Boracay Planet, bevæger Blackbird Blackbird sig væk fra sit melankolske univers og leverer fem glødende og yderst dansable sange.

Melankolsk sommer hjerte
Mikey Maramag er født og opvokset på Hawaii, men er nu bosat i San Fransisco. Han udsendte i 2010 debuten Summer Heart, der er en samling af hans tidligere ep’er og indeholder hele 16 sange. På pladen forenes den smukke ambiente lyd med en tilbagetrukken og utydelig vokal, der let flyder sammen med de mange lag og samples.

På sin anden udgivelse, Halo, fra 2011, bevægede han sig over i en mere mørk og tungsindig stil. Det skete dog uden at miste den drømmende og nærmest naive lyd, der kendetegnede debuten.

Upbeat folktronica
Blackbird Blackbirds seneste udspil er den fem numre lange ep Boracay Planet. Her kommer en noget lettere og mere upbeat stemning til udtryk. Vokalen er blevet mere fremtrædende og smyger sig kælent over de varme toner. Tankerne ledes let hen på sommer og bølgeskvulp, fx på numrene ”It’s a War” og ”All”.

Når Blackbird Blackbird går på scenen til Ideal Bar den 5. marts, vil man derfor kunne drømme sig væk til varmere himmelstrøg i Maramags selvskabte genre-univers folktronica.

Fakta om koncerten med Blackbird Blackbird
Fredag d. 5. marts kl. 20
Ideal Bar Live, Enghavevej 40, Kbh. V
80 kr. + gebyr (inkl. en koncertøl)
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuset.
Læs mere og køb billet til koncerten med Blackbird Blackbird i Ideal Bar Live.