VEGA, Institut français og Bureau Export præsenterer
Owlle; fransk dreampop-stjerneskud for første gang i Danmark
Owlle indtager Ideal Bar Live onsdag d. 11. december med forførende og æterisk dreampop. Der er dermed mulighed for at opleve et af Frankrigs absolut mest spændende navne netop nu. Sangerinden har begejstret selveste Depeche Mode og remixet en af gruppens seneste singler med stor succes.

Første gang i norden
VEGA er stolte af i samarbejde med Fritz’s Corner i Stockholm, Blå i Oslo, Institut français og Bureau Export at kunne præsentere franske Owlle for et nordisk publikum.

Den unge selvlærte sangerinde har de sidste tre år tiltrukket sig meget opmærksomhed med sit dreampop-projekt, bl.a. fra Depeche Mode.

Kunstnerisk dreampop
Owlle studerede kunst, video og scenografi, inden hun dedikerede al sin tid til musikken, og man fornemmer hendes alsidige inspirationskilder i de æteriske sange.

Hun finder nemlig både inspiration i hverdagslyde, som hun transformerer ind i sit eget univers, Brian Enos installation Quiet Club og 80’er-sange fra Bronski Beat, David Bowie og Madonna. Sangene svæver i et mixs af blå melankoli og finurlige danseinvitationer. Af mere nutidige kunstnere nævner Owlle Frank Ocean, Beach House og danske MØ som inspiration.

Depeche Mode-remix
Den 23. december sidste år fik Owlle en større julegave end nogen anden opkommende sangerinde det år. Depeche Mode ville gerne have hende til at remixe deres single ”Heaven”. Deres trommeslager var faldet over hendes debut-ep Ticky Ticky og havde begejstret resten af bandet.

Owlle er vokset op med bandet, er nemlig stor fan, inspireret af deres synth-pop og så elsker hun Dave Gahans stemme. Derfor kunne hun heller ikke sige nej til udfordringen om at remixe den følsomme ballade, som hun gjorde mere uptempo og dansabel. Lyt til remixet her og find ud, hvorfor både trioen og deres fans er ovenud begejstret for Owlle.

Feminin ugle
Navnet Owlle er en kombination af det engelske ord for ugle og den fransk femininum-endelse – ”elle”. Sangerinden er selv meget begejstret for fuglen, mytologien omkring den, og så er hun selv lidt af et nattemenneske. Størstedelen af Owlles kommende debutalbum, France, der udkommer til januar, er komponeret på en vintage Omnichord. Instrumentet passer med sin ringlende klang og unikke lyd perfekt ind i hendes drømmende univers.

Owlle (F)
Onsdag d. 11. december kl. 21.00
Ideal Bar Live, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 60 kr. + gebyr (inkl. koncertøl)
Billetsalget starter senere i dag via VEGAs hjemmeside og billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten