VEGA og Live Nation præsenterer
Platinsælgende Simple Plan lægger vejen forbi Store VEGA
De populære canadiere er frygtløse og har deres helt egen stil. Pladeaktuelle Simple Plan er klar til at præsentere deres nye numre med en verdensomspændende turné. Store VEGA får fornøjelsen af det fine besøg torsdag den 23. maj.

Gennem et succesfuldt liv på landevejene og deres in-your-face-sangskrivning har Simple Plan fra Montreal skabt en hårdtslående spillestil og en trofast fanskare. Det erfarne liveorkester opstod i 1999 og har siden turneret over hele verden. Efter to år i studiet er de endelig klar til at præsentere deres nyeste udspil.

Bandets dugfriske femte studiealbum Taking One for the Team serverer numre, som genremæssigt indeholder alt fra delikate akustiske ballader, reggae til pop og punk. Pladen blev til i bandets sydcaliforniske hjemmestudie og er produceret af den anerkendte producer, Howard Benson. Med gæsteoptrædener af superstjerner som Nelly viser Simple Plan nye sider af sig selv.

“Som udgangspunkt er vi et pop/punk-band, men vi vil altid gerne skabe nogle store rockhymner. Der er også en stor del af os, som elsker andre typer af lyde, andre typer af musik.”

Den umiddelbare modsætning mellem pop og punk er ikke noget, Simple Plan lader sig begrænse af. Rollen som musikalske underdogs passer dem fint. Udfordringen, spændingen og den utraditionelle følelsespalet har altid været en del af bandets musikalske DNA.

Et liv i og med musikken
Simple Plan er også historien om et stærkt sammenhold. Gennem bandets nu 17 år lange karriere har de holdt sammen og afsøgt nye veje, når mulighederne bød sig til.

“Vi har været så meget igennem som band; haft op- og nedture, sejre og nederlag. Vi har alle ofret meget for musikken. Vi er her stadig sammen.”

Det leveringsstærke band er kendt for deres tætte forhold til fansene, og adskillige udsolgte venues i alle verdenshjørner taler da også deres eget sprog. Selv udtaler de populære herrer, at musik skal kunne rumme alle følelser og oplevelser fra livet on-the-road. Indimellem kan teksterne virke som et slag i maven og vække følelser, man ikke vidste var der.

Simple Plan er et band med en stærk musikalsk rygrad, som skal opleves.

Lyt til singlen “Opinion Overload” her:

Fakta om koncerten
Simple Plan (CAN)
Torsdag den 23. maj 2016 kl.20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 275 kr. (herunder 10 kr. i donation til Simple Plan Foundation) + gebyr
Læs mere og køb billet til koncerten med Simple Plan