VEGA og Live Nation præsenterer
Producer-stjernefrø får VEGAs tag til at løfte sig
Spænd danseskoene ekstra godt den 7. februar, for der omdanner den tyske producer/dj Zedd Lille VEGA til et pumpende dansegulv med sin originale electronica.

Når efterdønninger af julen og nytårets mange fester har lagt sig, og dansemusklen igen skriger på noget motion, så er der festgaranti i Lille VEGA den 7. februar. Her river den opkommende dj/producer Zedd koncertgæsterne rundt med sit originale og medrivende take på elektronisk dance-musik. Det er på én gang nichepræget electronica og dancepop af fineste karat.

Stjerneparade på debutalbum
Hans debutalbum Clarity (2012) blev af iTunes kåret som årets "breakthrough album", og flere af albummets singler har sikret den unge musiker topplaceringer på hitlister verden over. Da selveste Lady Gaga tweetede om sangen ”Spectrum”, blev Zeed og hans produktioner pludselig centrum for en opmærksomhedsorkan af dimensioner. Pludselig ville Justin Bieber have ham som producer, Lady Gaga Gaga tog ham med som support på sin turné og skrev et par sange med ham.

Zedd har på sit debutalbum flere markante vokalsamarbejder, bl.a. synger Louisa Rose Allen fra bandet Foxes med på ”Clarity”, og Ellie Goulding og Lucky Date låner deres stemme ud på ”Fall Into The Sky”.

Klassisk baggrund
Zedd er døbt Anton Zaslavsk og begyndte allerede som fireårig at spille klaver, ansporet af sine forældre, der begge er klassisk uddannede musikere. Som 12-årige lærte han at spille trommer, komponerede og producerede sange til sit eget metalband. Efter Zedd i 2009 hørte electronica-duoen Justices musik, var hans interesse for elektronisk musik vakt.

Med sin alsidige baggrund er Zedd derfor i stand til at lave elektronisk musik, der kæler for den kræsne lytter, som vil have original electronica og samtidig appellerer dens hårdtpumpede musikalitet til den danseglade festabe.

Zedd (DE)
Torsdag 7. februar kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 200 kr. + gebyr
Forsalget starter fredag d. 21 december kl. 10 via www.vega.dk, Billetnet og på posthuse.
Læs mere om koncerten med Zedd i Lille VEGA.