SYL + Tvivler + Writhe - VEGA

Skrig dine følelser ud med SYL, Tvivler og Writhe i VEGA

Skrig dine følelser ud med SYL, Tvivler og Writhe i VEGA

Den 30. september spidder cremen af danske punk og hardcore-bands publikum i Lille VEGA. Glæd dig til SYL, Tvivler og Writhe.

Lad dig gennemfræse af den uhellige trojka af tre danske bands; SYL, Tvivler og Writhe.

SYL
Det københavnske post-hardcore band SYL blander det bedste fra punkens verden med indflydelser fra blandt andet noise rock og hardcore. Bandet opstod da de to venner Andreas Grønne (trommer) og Benjamin Clemens (vokal) vågnede efter en alvorlig brandert brygget på norsk punk og finsk pebermyntelikør og måtte konstatere at de begge havde ordet SYL tatoveret stort hen over brystet.

Tekstuniverset berører alt fra ungdommens ængstelighed til maskulinitet og skrøbelighed, imens Benjamin Clemens aggressive vokal trækker en melodisk tråd igennem det støjende bagtæppe. Deres debutalbum alt godt udkom sidste år.

Tvivler
Det dansksprogede punkband Tvivler blev dannet med en fælles ambition om at skabe hurtig, beskidt, intim og samtidig voldsom musik. Senest har bandet udgivet albummet Kilogram i 2022, der ifølge GAFFAs Simon Yüksel Nielsen “rammer et område af punk, der er underrepræsenteret på den danske musikscene”.

I 2017 spillede Tvivler en vellykket koncert på Roskilde Festival og i kølvandet på festivalrusen gik de straks i gang med at skrive debutalbummet EGO. Albummet udkom endelig i 2020 med rosende ord fra bl.a. HeavyMetal.dk, der kaldte det “ventetiden værd” og kvitterede med 8 ud af 10 dødningehoveder.

Writhe
Noise rock-kvartetten Writhe leverer deres musik med lige dele modstand, mørke og kærlighed. Bandet udforsker vores følelsespalette som kreativ enhed. Writhe finder deres egen vej i post-moderne rockmusik med stram instrumentering, skæve arrangementer og frontmand Nick Magnussons præcise, fængende sangskrivning, der beskriver den menneskelige tilstand i al dens emotionelle diversitet. De udgav sidste år deres debutalbum Awaiting a Tide.

Hvis du køber billet til SYL + Tvivler + Writhe, har du nu mulighed for at tilkøbe en billet til den immersive koncert med John Cxnnor, der spiller i Ideal Bar samme aften kl. 23.00.
Så kan du opleve to koncerter på én aften. Læs mere om den immersive koncert her.

Tilkøbet er på 80kr (normalpris 175 kr) oveni i billetprisen til SYL + Tvivler + Writhe.

SYL + Tvivler + Writhe (DK)
Lørdag 30. september kl. 20.00
Billetpris: 150 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med SYL, Tvivler og Writhe.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.