VEGA og Beatbox Entertainment præsenterer
Teenagebrødre sætter strøm til den glamourøse, historiske rockmusik

Den 5. november i Lille VEGA kan du sammen med The Lemon Twigs tage på en tidsrejse tilbage i rockhistorien, hvor falsetkor, musical-klaver og teatralske rock-soli havde deres velmagtsdage.

De unge drenge Brian og Michael D´Addario har med deres himmelstræbende rock-rapsodier meldt deres ankomst på den internationale musikscene. De blev signet på det velrenommerede pladeselskab 4AD i 2015, og året efter udkom deres debutalbum Do Hollywood. Albummet tog anmelderene med storm, som kastede et hav af roser og stjerner efter de androgyne multiinstrumentalister.

The Times har karakteriseret The Lemon Twigs' lyd som en imponerende sammenblanding af de melodiske harmonier fra soft-rockerne i Wings og Supertramp, men med en undergrunds-coolness som Big Star og Ramones, tilsat teatralske Broadway-musicalkompositioner.

Drengene har, lige siden de kunne holde et instrument, spillet deres eksperimenterende toner i familiens kælder på Long Island. Her har de smidt rockhistoriens koryfæer som Beatles, Beach Boys og Queen ned i en psykedelisk smeltedigel og skabt deres eget karakteristiske, progressive rockunivers.

Glamuniverset lever i bedste velgående hos The Lemon Twigs, og på albummet Do Hollywood har drengene samarbejdet med en anden excentrisk 60'er-romantiker i form af San Fransisco-bandet Foxygens Jonathan Rado, som har produceret. The Lemon Twigs har med Do Hollywood skabt en eklektisk, vellydende popplade, der i takt til vokalharmonier og helteguitar let og elegant lister forbi janteloven og ind på broadwayscenen.

D´Addario brødrene har taget deres to high school kammerater Megan Zeankowski og Danny Ayala med på en lang verdensturné. Bandet har bl.a. lagt vejen forbi Jimmy Fallon og Conan med deres energiske, nærværende shows.

Fakta om koncerten
The Lemon Twigs (US)
Søndag den 5. november, 2017 kl 20.00
Billetpris 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 31. marts via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere og køb billet til koncerten.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.