The Temper Trap giver koncert i Store VEGA efter udsolgte koncerter i Lille VEGA

Det australske indierock-band The Temper Trap vender efter to udsolgte koncerter i Lille VEGA i 2010 tilbage til VEGA den 23. september for at spille en koncert i Store VEGA, der også tegner til at blive yderst velbesøgt. Med sig har de deres nye album, ”The Temper Trap”, som de for første gang fremfører live i Danmark.

Bandets andet album udkom i maj måned, og det er altså med nye sange, at The Temper Trap skal forsøge at følge op på successen fra deres forrige udgivelse og den efterfølgende turné.

Ekstremt populær og catchy debut
The Temper Trap udgav i 2009 debutalbummet Conditions, der indeholdt hits som ”Sweet Disposition”, ”Love Lost”, ”Fader” og ”Science Of Fear”, der sikrede gruppen en ARIA Award (Australiens svar på Grammy) som bedste gruppe i 2010.

Bandets melodiske indierock er uhyre iørefaldende, og ”Sweet Disposition" har i de seneste år har kunnet høres i en lang række film, serier og reklamer, og sangen blev desuden et solidt hit på P3. Også sange som "Fader" og "Love Lost" er dukket op i serier og reklamer.

Liveperformance af høj klasse
At The Temper Trap også formår at formidle deres fængende sange live, beviste først to udsolgte og roste koncerter i Lille VEGA i februar og senere i 2010 en rost koncert på Roskildes Odeon-scene. Med den karismatiske sanger Dougy Mandagis i front formår The Temper Trap nemlig at overføre energien og stemningen fra kvintettens albums til deres medrivende liveoptrædener. Det har resulteret i velbesøgte koncerter, og også billetsalget til Melbourne-bandets koncert i Store VEGA går strygende.

Det var meningen, at danskerne atter skulle have kunnet opleve The Temper Trap til årets Northside Festival. Her måtte bandet imidlertid aflyse pga. arbejdet med det nye album. Det er altså første gang siden Roskilde Festival 2010, at The Temper Trap kan opleves live i Danmark, når de indfinder sig i VEGA.

Julie Maria spiller support
Den populære, danske singer/songwriter Julie Maria spiller support til koncerten med The Temper Trap. Den talentfulde multi-musiker udsendte i oktober 2011 sin seneste udgivelse, 7 Sange.

Fakta om koncerten
The Temper Trap (AUS)
Support: Julie Maria (DK)
Søndag den 23. september kl. 20
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
220 kr. + gebyr
Forslag via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona-butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Temper Trap i Store VEGA.