​The Twilight Sad trækker tusmørket udover VEGA

​The Twilight Sad trækker tusmørket udover VEGA

The Twilight Sad trækker tusmørket udover VEGA
Den 13. november kan du synke ned i skotternes mørke univers i Lille VEGA og ved selvsyn forstå, hvorfor The Cures Robert Smith er fan.

Skotterne i The Twilight Sad trak i januar det nye album, It Won/t Be Like This All the Time, ud af deres mørke blanding af post punk, mørk shoegaze og storladen post rock. Blandingen leder tankerne hen på Interpol, Frightened Rabbit og Mogwai. Sidstnævnte har meldt sig i koret af fans af bandet og tilføjet The Twilight Sad til deres pladeselskab, Rock Action Records.

It Won/t Be Like This All the Timeer det første album fra skotterne siden 2014. I mellemtiden har de samlet selvtillid ved at turnere med en anden af deres prominente fans The Cures Robert Smith, som er citeret for følgende: “If the world was a better place they would be playing to more people, and I think they can

I følge The Twilight Sad er det seneste album deres mest rå og dynamiske udgave af livet set gennem deres øjne. Spændvidden er bred og strækker sig over både filmiske og klaustrofobiske lydlandskaber.

It Won/t Be Like This All the Timeer det femte album i rækken fra skotterne som debuterede med de anmelderroste albums Fourteen Autumns and Fifteen Winters og Forget the Night Ahead. Siden er One Can Ever Knowog Nobody Wants to Be Here and Nobody Wants to Leaveblevet tilføjet discografien.

The Twilight Sad (UK)
Onsdag d. 13. november kl. 21.00
Billetpris: 175 kr. inkl. gebyr
Billetsalget starter fredag d. 26. april kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til koncerten med The Twilight Sad.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.