Thomas Dybdahl - VEGA

Thomas Dybdahl – immersivt, intimt og inderligt

Thomas Dybdahl – immersivt, intimt og inderligt
Kom med til en helt speciel aften med Thomas Dybdahl i Ideal Bar den 5. marts, hvor nordmandens nye album bliver vendt i detaljer og gennemlyttet i immersiv lyd.

Den norske sangskriver Thomas Dybdahl udgiver den 15. marts sit nye album Teenage Astronauts. Det bliver præsenteret, når Dybdahl besøger intime Ideal Bar til en speciel aften, der byder på en lyttepremiere på det nye album, Q&A og en lille akustisk intimkoncert.

På hans nye album bliver sorg og udforskningstrang akkompagneret af et helt orkester. Kærlighedens sorg har været et gennemgående tema i Thomas Dybdahls musik, og på Teenage Astronauts er det sorgen over det tabte venskab, der møder os.

"Venskab betyder så meget, når man er ung. Sammen med vennerne udforsker vi verden, udfordrer autoriteter og rykker grænser. Da min bedste ven fik en kæreste, føltes det som et forræderi," siger Dybdahl, da han fortæller om inspirationen bag albummet.

I «studiefængsel» med Larry Klein
Teenage Astronauts er produceret i den lille ørkenby Pioneertown i Californien. En by som oprindeligt blev bygget som kulisse til westernfilm i 40’erne.

“Det er mere intenst at producere musik langt hjemmefra. Hverken Larry eller jeg kunne bare tage en sviptur hjem for at hente noget. Vi satte os selv i «studiefængsel» og arbejdede intenst, “ fortæller Thomas Dybdahl.

Larry er produceren Larry Klein, som har vundet flere Grammy-statuetter for sit arbejde, bl.a. på flere af Joni Mitchells albums.

“Ved at arbejde med så dygtige folk, strækker jeg mig længere. Jeg ville ikke præsentere noget nyt, jeg ikke selv synes, er det bedste, jeg nogensinde har lavet,” siger Dybdahl.

Stor lyd i Ideal Bar
Albummet bliver ud over det almindelige stereo-mix tilgængeligt i et Dolby Atmos-mix, og det bliver dét mix, publikum får lov til at opleve, når musikken afspilles på Ideal Bars nye immersive lydsystem. Systemets 18 højttalere omslutter lytteren med lyd og giver følelsen af at befinde sig midt i musikken.

Thomas Dybdahl og VEGA har en særlig relation. I en lang årrække har Dybdahl spillet koncert i december for et pakket Store VEGA, og sammen med sit band har han også fyldt huset ved andre koncerter, senest i foråret 2023. Arrangementet den 5. marts bliver en mulighed for at opleve Dybdahl og hans musik i anderledes intime rammer.

Aftenens program:
Thomas Dybdahl byder velkommen
Der fortælles om det nye album og om lyden
Publikum lytter til hele albummet i immersiv lyd
Q&A med publikum Thomas spiller 2-3 sange akustisk.

Arrangementet er et samarbejde mellem VEGA og Politiken Plus.

Thomas Dybdahl – Albumlyt og Q&A (NO)
Tirsdag 5. marts kl. 20.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 125 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Thomas Dybdahl.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.