Tilføjelse: Dans til trap og moombaththon-hits med Flossstradamus og Dillon Francis i VEGA

VEGA & Live Nation præsenterer
Dans til trap og moombaththon-hits med Flossstradamus og Dillon Francis i VEGA
De to dj-acts Flosstradamus og Dillon Francis har med kæmpe succes spillet shows sammen tværs over USA, og nu er de endelig klar til at bringe deres svedige og danse-inficerede shows til Danmark. Som support har vi fornøjelsen af at præsentere dj Johanna Ritscher og Gnucci. Det sker lørdag den 19. juli i Store VEGA.

Flosstradamus
Flosstradamus har brugt de seneste otte år på at breake nye stilarter verden over og er derigennem blevet noget, der minder om klub-konger i hjemlandet USA. De to producere og dj’s, J2K og Autobots, evne til at mixe hotte tracks på nye, uventede måder har været afgørende for deres placering øverst på klub-tronen.

Humor, trap og dance
Duoens remix af Major Lazers ”Original Don” er et godt eksempel på deres kunnen. Alt hvad de to drenge fra Chicago bringer ind i deres dj-sæts er gennemsyret af en uimodståelig humor, vævet ind i trap-beats, uanset om de står i en sveddryppende klub eller foran tusindvis af mennesker på Lollapalooza.

I april udkom Flosstradamus’ seneste ep, Wake and Bake, der kan streames via duoens Soundcloud HER.  Herpå finder man bl.a. et remix af Young Thugs ”Stoner” og et Bauer-remix af ”Roll Up”. Rapperne Iggy Azalea og Mykki Blanco har begge benyttet sig af  Flosstradamus’ stil som producer hendholdsvis på singlerne ”Flexin & Finessin” og ”YungRhymeAssassin”.

Dillon Francis
Efter at være blevet opdaget af Diplo fra Major Lazer samt have samarbejdet med ham på nummeret ”Que Que” var Dillon Francis’ gennembrud som dj sikret. Derudover har nummeret ”Masta Blasta” sikret den moombathton-inspirerede dj masser af opmærksomhed.

Francis’ særegne karakter både på og udenfor scenen har gjort ham meget populær på de sociale medier, hvor han ikke holder sig tilbage for noget. I juli måned udsender han sit første egentlig album, der kommer til at hedde Money Sucks, Friends Rule. Herfra kan man allerede nu høre singlen ”Get Low

Johanna Ritscher
Den svenske dj, Johanna Ritscher, sparker festen i gang med hendes bas-inficerede sets, som hun er blevet kendt for i den spraglede dj-duo Collabo Queens.  Hun vendte op og ned på klub-Sverige som en del af duoen og som resident dj i den legendariske Malmø-klub The Rumble, hvor hun spillede med heftige navne som Diplo, Skream, David Rodigan, Marc Houle, Riva Starr, Club Zizek m.fl.

Bag pulten mixer hun en collage af tropical-produktioner, der er krydret med hiphop, slæbende trap, deep house, uk-funky og andre basdryppende klubrytmer.

Gnucci
Johanna Ritscher har de seneste år fungeret som dj for rapper og sangskriveren Gnucci, der har markeret sig på den internationale musikscene med hendes unikke udgave af klub-musik. Man kunne kalde det for rap. Nogen kalder det tropical bass. Men det er under alle omstændigheder medrivende.

Hvis du ikke bliver fanget af hendes energiske sceneshow, vil hendes sprudlende tekster, charmerende stemme og hooks holde din opmærksomhed fangen.  Lyt blot til hendes hit ”Work”. Hendes koncert på sidste års Roskilde Festival blev af Soundvenue kaldt ”En festivaloplevelse af de helt store” og fik fem stjerner. Under Distortion forvandlede hun Vesterbro til et kogende menneskehave sammen med Sekuoia, Eloq og Faustix.

Fakta om koncerten
Flosstradamus + Dillon Francis (US)
Johanna Ritscher og Gnucci
Lørdag den 19. juli kl. 21
Store VEGA, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 200 kr. + gebyr
Billetsalget  er startet via VEGA.dk og Billetnets hjemmeside.
Læs mere og køb billet til koncerten med Flossstradamus + Dillon Francis, Johanna Ritscher og Gnucci.