To af Danmarks R&B-stjerneskud inviterer til fest i Lille VEGA

To af Danmarks R&B-stjerneskud inviterer til fest i Lille VEGA

VEGA præsenterer:
To af Danmarks R&B-stjerneskud inviterer til fest i Lille VEGA.
Thøger Dixgaard og Louis Rustum er to unge talenter med rødder i det Århusianske R&B-kollektiv Hukaos. På meget kort tid har de fået infiltreret den danske musikscene med deres særprægede blanding af spoken words, hiphop, pop, electro og R’nB og senest spillet en anmelderrost koncert til dette års SPOT-festival. Den 8/10 kan de opleves i Lille VEGA.

Glæden ved den gode musik.
Hukaos.-crewethar en meget klar mission; de elsker god musik og vil gerne have den indført på den kommercielle musikscene. Successen af denne mission ser ud til at lykkedes for det Århusianske hold af drenge, der igennem samarbejde og fælles udvikling producerer sange som har meget et højt niveau. Både musisk- og sangmæssigt flyder de med på den fornyelses-bølge, der en væltet ind over den danske musikscene i kølvandet på kunstnere som eksempelvis Ulige Numre og Karl William.

Zenmaster Rustum.
Hukaos.-holdet er enige; Louis er den roligste, køligste, og den der altid har overskud.
Han har floreret som P3s Uundgåelige med nummeret ”Not Impressed”, som er et ærligt nummer med tung rytme. Nummeret omhandler kærligheden til en pige, som ikke er imponeret, samt interessekonflikten mellem venners velmenende råd og ens egne følelser.

Hans musiske univers blander genrebegreberne og bliver et melodiøst mix af knækkede beats, synths og slagtøj. Udtrykket kunne være super rodet, hvis ikke det var for Louis’ lækre stemme, der svøber sig rundt om produktionen og holder sammen på den. At han selv har lært sig at synge, viser lidt om hvor stort et engagement og drive der er at finde i denne unge kunstner.

Genial ide-generator.
Thøger Dixgaard omtales af de resterende Hukaos.-medlemmer, som mesteren i at få den gode idé. Om det er en generel evne til at tænke ud af den konventionelle R&B/pop-boks eller et specielt talent, der eksempelvis får Dixgaard til at sample lyden fra en lighter der bliver kastet, og bruge den som lilletromme i sin sang, vides ikke. Men en ting er sikkert; han har evner til at lave innovativt pop i en moderne Thomas Helmig-stil.
”Blød indeni” blev sangen der endvidere fik Thøger på P3s Uundgåelige-liste. I rette Hukaos. -stemning er teksterne hudløst ærlige og emnet der vendes i denne sang er noget så uhåndgribeligt som følelser. ” Alle de ting der gør, at du føler smerter, er det samme som gør dig blød indeni”. Korrekt og meget smukt serveret på et fad af stille beats og behagelig stemmeføring.

En ny generation af poppede R&B-sangere ser ud til at bryde igennem på den danske musikscene, og vi glæder os meget til at byde velkommen når disse to gutter kommer på besøg i Lille VEGA.

Læs mere og køb billet til koncerten.