VEGA og Live Nation præsenterer
Træn metalmusklerne med Mastodon i VEGA
Der er forskud på julegaverne i år, når de progressive metalhoveder i Mastodon endnu en gang vender tilbage til Danmark med deres anmelderroste liveshows. Du kan blive blæst omkuld af deres hårdtslående sange i Store VEGA den 15. december.

Metalmastodonterne er tilbage med magtdemonstration af et nyt album
Den amerikanske kvartet har gennem dit sidste tretten år levet op til deres navn ved konstant at forfine deres smadrede blanding af progressiv rock, stoner rock og klassisk metal med et skvæt Slayer-inspiration.

Sidst Mastodon spillede på dansk jord delte bandet supporttjansen med Slayer til til Metallicas koncert i Horsens Statsfængsel.Som med de fleste andre ting Mastodon giver sig i kast med, fik supportjobbet masser af anmelderroser med på vejen. Og det er nærmest reglen mere end undtagelsen for kvartteten. Gaffa gav bandet følgende ord med på vejen:

De gale amerikanere tog publikum på en tungt, tonsende og tryllebindende rundrejse gennem deres komplekse kompositioner, hvor fantasien ingen grænser sætter. Mageløst, mastodontisk og ikke til at stå for.”

Sønderflæsende basbrøl
Mastondons sjette studiealbum, Once More ’ Round the Sun, udkom i juni måned i år og det blev også rost af anmelderne. Bandet er stadig i topform og flår lytteren gennem 11 hårdtslående sange, hvor de medrivende riffs, det teknisk niveau og det hæsblæsende tempo er ren eksercits for nakkemusklerne. Lyt blot til åbningsnummeret ”Tread Lightly”, der bliver blæst i gang af guitarist Bill Kellihers akustiske 12-strengs guitar og ent sønderflæsende basbrøl fra Troy Sanders.

Headbanger nørde-hit
Den første single fra albummet, ”High Road”, er en ren headbanger-klassiker ifølge bandet selv samt muligvis også en skujlt hyldest til en fantasifuld barndom. I videoen følger man nemlig en ensom nørds vej mod at blive den største rollespilskriger blandt vennerne. Medlemmerne i Mastodon har ofte nævnt, at de selv dyrker Dungeon and Dragons samt Star Wars-universerne i høj grad.

Mastodon (US)
Mandag den 15. december kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 350 kr. + gebyr
Billetsalget starter torsdag den 21. august via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Mastodon i Store VEGA.