Pressemeddelelse -

Dansk rapper fra Veganerpartiet går lige i kødet på animalsk landbrug i ny musikvideo

Asger B er klar med sin næste musikvideo til singlen ’Syg Industri’.

Med hårdtslående seriøsitet, sprøde flows og knivskarp lyrik går den danske kunstner Asger B direkte og nådesløst efter mejeri- og kødindustrien i Danmark.

Udover at belyse de store miljømæssige, helbredsmæssige og dyreetiske problemer ved konventionelt landbrug, opfordrer han i sin nye sang også lytteren til at støtte det nystartede parti Veganerpartiet - mere specifikt ved at hjælpe dem med at få de sidste vælgererklæringer i hus før årets valgkamp bliver skudt i gang.

Musikvideoen og singlen udkommer fredag d. 8 marts.

Hør/download sangen her:
Mp3: http://bit.ly/2ISg9Yd
WAV: http://bit.ly/2UkrAcj

Spørgsmål og forespørgsler om samarbejde, interviews eller lign. er meget velkomne.

• Biograf, film, fotografi

• rap
  • veganerpartiet
  • dansk musik
  • dyrerettigheder
  • dansk landbrug

Asger B er tidligere kendt for at lave musik om dansk dyrelandbrug. Han har tidligere udgivet numre som “Selvfølgelig skal jeg bland’ mig” om situationen, hvor Jakob Ellemann-Jensen svarer “jeg elsker bacon” til et spørgsmål om millioner af nyfødte dyreunger, som aflives ved fødslen og “Kospiration”, der handler om mælkeindustriens arbejde for at overbevise danskerne om, at de skal drikke mælk.

Veganerpartiet er Danmarks nye grønne parti. Vores formål er at arbejde for et bedre klima og miljø, bedre folkesundhed, rettigheder for dyr, forsvarlig brug af ressourcer og for at afvikle menneskelig udnyttelse af dyr.

Lars Corvinius Olesen

Pressekontakt Kom. og pressechef Kommunikation og presse 30704899