Gå til indhold
Udtræk af brevet: "Træk godkendelsen af Klaus Riskjær Pedersen og Stram Kurs’ valgbarhed tilbage eller giv alle andre dispensation fra 7-dages-reglen indtil det nye system træder i kraft i 2020."

Veganerpartiet går sammen med andre nye partier i åbent brev til ministre

I dag klokken 10.00 modtog Søren Pape Poulsen (Justitsminister) og Simon Emil Ammitzbøll-Bille (Økonomi- og indenrigsminister) et åbent brev fra ti IOP'er (ikke-opstillingsberettigede partier) herunder Veganerpartiet, Fiskerlussing, Tidens Demokrater, Uafhængige Demokrater, Feministisk Initiativ, Partiet Fokus, Havenisse-partiet, De Mentale Krigere, JFK21 og Borgernes Folkeparti.

I brevet stilles begge ministre til ansvar for blåstemplingen af partierne Klaus Riskær Pedersen og Stram Kurs, som nu står til folketingsvalg, selv om de har brudt love for at nå dertil. De to partier har nemlig omgået de syv dages betænkningstid.

Hverken Justitsministeriet eller Økonomi- og Indenrigsministeriet har grebet ind eller sanktioneret. Og det er stort set umuligt at trænge igennem til Økonomi- og Indenrigsministeriet - en erfaring alle ti IOP'er har gjort sig..

Trods mange forskelligrettede politiske meninger er alle ti IOP'er enige i, at vi har et demokratisk problem, som ministrene bør gøre noget ved.

Spillereglerne for at stille op er ikke de samme, når nogle kan bryde den etablerede lovgivning og blive accepteret alligevel.

De ti partier har sendt brevet til de to ministre, landsdækkende medier og gennem deres egne kanaler.
De ser frem til at høre et svar fra ministrene.

Tags

Veganerpartiet er Danmarks nye grønne parti. Vores formål er at arbejde for et bedre klima og miljø, bedre folkesundhed, rettigheder for dyr, forsvarlig brug af ressourcer og for at afvikle menneskelig udnyttelse af dyr.

Lars Corvinius Olesen

Pressekontakt Kom. og pressechef Kommunikation og presse 30704899

Veganerpartiet er Danmarks nye grønne parti.

Støt vores kamp for et grønnere Danmark (gratis)
Giv en vælgererklæring hér https://mailchi.mp/vgpt/vp

Veganerpartiet
Ryesgade 17