Foto: Rune Engelbreth Larsen

​Praktikplads til presse- og kommunikation

Vær med til at sætte skov og klima på dagsordenen

Verdens Skoves kommunikationsafdeling søger en dygtig praktikant til at hjælpe os med at engagere den danske offentlighed i kampen for skovene, klimaet og naturen.

Virksomhedspraktik eller eventuelt løntilskud

Hos Verdens Skove kæmper vi for en verden med en rig skovnatur, og denne kamp har aldrig været vigtigere.

Ifølge FNs forskerpaneler er menneskehedens pres på Jordens klima og økosystemer blevet så stort, at vi nu kun har få årtier til at stoppe uoverskuelige konsekvenser for os selv og millioner af andre arter af dyr og planter.

Skovene er hjem for langt over halvdelen af alle landlevende arter og optager og lagrer enorme mængder CO2. Men pt. bliver der ryddet 30 fodboldbaner tropisk skov i minuttet og skovrydning står for op til 20 procent af den globale CO2-udledning. Hvordan vi forvalter skovene, er altså en helt central brik i at løse både klimakrisen og biodiversitetskrisen.

Derfor gør Verdens Skove alt hvad vi kan for at råbe beslutningstagere, virksomheder og befolkningen op og engagere dem i at bevare Jordens vilde skove. Dét har vi brug for hjælp til at gøre.

Verdens Skoves kommunikationsafdeling er derfor på jagt efter en engageret og dygtig studerende, der vil hjælpe os med at sætte skov, klima og natur på den offentlige dagsorden som vores nye praktikant.

Konkret vil dine opgaver typisk være at:

Bidrage til pressearbejdet, herunder monitorere mediedagsordener, skrive og pitche pressemeddelelser og skrive debatindlæg i tæt samarbejde med Verdens Skoves dygtige naturfaglige medarbejdere

Skrive engagerende og oplysende artikler og forskerinterviews til vores website, sociale medier, nyhedsbrev og medlemsmagasin

Hjælpe med at producere indhold til vores sociale medier, primært Facebook og Twitter

Være med til at udvikle engagerende kampagner og oplysningsprojekter, producere kampagnetekster mm.

Vi vil dog gerne tilpasse dine konkrete opgaver til dine faglige kompetencer og behov.

Vi forestiller os, at du er i gang med en bachelor- eller kandidatuddannelse inden for kommunikation, sprog eller formidling, men vigtigst for os er det, at du elsker at skrive og kommunikere – og at du har lyst til at blive endnu bedre til det.

Du er god til at tilegne dig ny information, åben for at lære og kan tænke og arbejde selvstændigt indenfor de givne rammer.

Hvis du derudover også interesserer dig for natur og klima er det naturligvis et ekstra plus.

Vi tilbyder et lærerigt og meningsfuldt praktikforløb i en NGO med højt til loftet, en uformel omgangsform og rum til nye initiativer og idéer. Du vil lære, hvordan du kan bruge dine formidlingskompetencer til at sætte en grøn dagsorden, få masser af praktisk

kommunikationserfaring og -know-how, og dine kolleger i kommunikationsafdelingen vil guide dig og give dig faglig sparring under hele forløbet.

Kontakt kommunikationschef Nikolai Lang på nl@verdensskove.org eller 26846744, hvis det lyder som noget for dig.

Ansøgningsfrist: Løbende. Helst start 6/1 2020.

Kontakt: Nikolai Lang, kommunikationschef på nl@verdensskove.org eller M.: 26846744