Fundraiser John Glitfeldt besøgte Intempus og modtog en check på 15.000 kroner.

Intempus og Verdens Skove indgår samarbejde, der skal hjælpe mellemamerikansk regnskov

Miljø, natur og bevarelse af skove. Der tales om det som aldrig før, og nu vil Intempus hjælpe til i kampen mod Amazonas skovbrande, træfældning og udpining af skovens – og naturens – ressourcer.

Derfor indgår Intempus nu et samarbejde med miljøorganisationen Verdens Skove, der hver dag kæmper for at give bedst mulige betingelser for verdens skove og jungler. For hver fysiske ugeseddel i papir, der bliver sparet gennem den digitale ugeseddel, støtter Intempus Verdens Skove økonomisk.

Det betyder, at de 623.879 fysiske ugesedler, der er sparet det seneste år på grund af Intempus’ digitale system, bliver til en check på 15.000 kroner til Verdens Skoves arbejde. Dermed er Intempus kunder selv med til at donere via deres brug af Intempus.

Verdens Skove er netop en helt central sag for virksomheden at støtte op om, fortæller administrerende direktør i Intempus, Christophe Zafiryadis:

- Nærmest dagligt ser man eksempler, der bekræfter, at Verdens Skoves arbejde er vigtigere end nogensinde før. Vi ønsker at støtte op om det arbejde og samtidig bakke op om den mission, der ligger så tæt på vores egen – at sørge for mindre papirforbrug i arbejdsdagen, siger han.

De mange ildsjæle bag Verdens Skove glæder sig i høj grad over donationen – og de fremtidige donationer – fra Intempus.

- Det gør helt konkret, at vi kan fortsætte vores arbejde ude i verden – og i dette tilfælde kæmpe for en presset mellemamerikansk regnskov, siger John Glitfeldt, der er fundraiser hos Verdens Skove.

Støtte til regnskoven og det oprindelige folk

De penge, Intempus donerer nu og i fremtiden, kommer netop til at gå til arbejdet for bevarelse af regnskoven Indio Maiz i det sydøstlige Nicaragua.

Her er både det oprindelige folk og skoven hårdt presset over nye tilflytteres indtog i skoven – et indtog, der både betyder konflikter og udpining af regnskovens ressourcer.

- Det er en af de sidste sammenhængende regnskove i Nicaragua. Der er vores arbejde at styrke det oprindelige folks rettigheder og samtidig oplyse nybyggerne om, hvordan de kan lave skovlandbrug, der både er til gavn for dem og regnskoven. Det arbejde er donationerne fra Intempus med til at sikre, fortæller John Glitfeldt.

Verdens Skove vil hvert år modtage en check for Intempus, der svarer til det antal fysiske timesedler, der er sparet gennem brugen af Intempus, og Christophe Zafiryadis håber, pengene kan være med til at støtte op om Verdens Skoves arbejde og sikre, at vi i fremtiden har en sundere jord.

- Vi ved godt, at den papirbesparelse, vi laver med Intempus ikke redder hele verden. Vi ved, der skal noget større til, men vi håber, at vores samarbejde og støtte til Verdens Skove kan være med til at støtte i de områder af Nicaragua, hvor både regnskoven og befolkningen er særligt presset, siger han.

Følg samarbejdet på denne side: https://www.intempus.dk/verdens-skove/

Sammen med vores partnere i Honduras, Nicaragua, Panama og Bolivia forsvarer vi regnskoven.

Verdens Skove startede som Regnskovsgruppen i 1982 og blev stiftet som Foreningen Regnskovsgruppen Nepenthes i 1983.