Lev med piskesmæld – få en bedre hverdag

Lev med piskesmæld – få en bedre hverdag

Helt op mod 6.000 danskere får hvert år piskesmæld og for nogle fortsætter symptomerne efter 1 år. Selvom mange får diagnosen piskesmæld og tildelt en méngrad, så findes der umiddelbart ikke nogen reel behandling for piskesmæld og mange lever med det flere år efter.

Mange personer med piskesmæld, forsøger ofte selv at finde den rette behandling for deres symptomer på piskesmæld og nogle metoder og behandlinger fungerer bedre end andre, men det er forskelligt fra person til person.

Nogle af de metoder til at behandle piskesmæld med, som flere personer har god erfaring med, er blandt andet cryobehandling som du kan læse mere om i denne artikel om hvordan du kan få det bedre med en hverdag med piskesmæld.

Cryobehandling er en behandlingsmetode, der kan give dig fornyet energi. Behandlingen består i at udsætte kroppen for en kort periode af kulde, hvilket har en række sundhedsmæssige fordele. Man udsætter kroppen for ned til omkring minus 140 grader celcius i op til 3 minutter under behandlignen.

Cryobehandling er særligt effektiv til at lindre smerter, give bedre restitution og en følelse af vitalitet. Behandlingen kan også have en positiv effekt på humøret, hvilket man tydeligt kan læse i alle de anmeldelser fra glade og tilfredse kunder på deres website.

Cryobehandling er dog ikke for alle. Det anbefales derfor, at du først taler med din læge om behandlingen, inden du booker tid.

Cryobehandling – den nye trend inden for sundhed og velvære

Cryobehandling er en ny og innovativ behandlingsform, der går ud på at nedkøle kroppen til ekstreme temperaturer. Behandlingen har vist sig at have en række sundhedsmæssige fordele, og er særligt effektiv mod inflammationer, træthed og smerter.

Cryobehandling er især populær inden for idrætsverdenen, hvor mange eliteatleter bruger behandlingen for at optimere deres ydeevne, netop fordi behandlingen øger restitutionsevnen. Cryobehandling kan dog også sagtens benyttes af almindelige mennesker, der ønsker at forbedre deres generelle velbefindende.

Cryobehandling har dog også vist sig at være effektiv til smertelindring for personer med piskesmæld eller diskusprolaps, da det mindsker led - og kropssmerter.

Behandlingen foregår ved, at man står i et kammer, som gradvist nedkøles til en temperatur på cirka -140 grader celsius. Her står man i cirka tre minutter, hvorefter behandlingen er slut. På den måde får kroppens celler kuldeterapi.

Cryobehandling – en effektiv behandling mod træthed og stress

Udover at have en smertelindrende effekt har cryobehandling også har vist sig at have en positiv effekt på både træthed og stress, da det giver kroppen et energiboost, og samtidig reducerer stress. På grund af den intense kuldepåvirkning, øges kroppens blodcirkulation. Derfor vil man føle vitalitet, når man går ud af cryosaunaen.