Undgå at stresse dig gennem december

Undgå at stresse dig gennem december

Stress og angst er desværre noget, der plager mange hele året rundt, men det kan nemt blive værre i løbet af december, hvor mange ting skal nås. Derfor er det vigtigt, at man finder tiden til at passe på sig selv i løbet af travlheden. Her gælder det om at tænke over, hvordan man bedst muligt får koblet af.

Selvom december egentlig burde være symbolet på hygge og afslapning, er det ofte ikke lige det, der er realiteten. Faktisk er december en måned, der for mange præges af stress, angst og ensomhed, og det betyder, at juletid ikke altid bliver betragtet som noget positivt. Der er ofte mange deadlines, der skal nås, lige meget, om man er arbejdende eller studerende, og når man så også skal finde tid til at købe gaver, kan det nemt blive for meget. Derfor er det en rigtig god idé at få nogle gode metoder til at koble af på.

Slap af med et beroligende spil

Nogle gange hjælper det meget at få tankerne samlet og fokusere på noget, der ikke er arbejde eller julegaveindkøb. Her kan det være en hjælp at finde et sjovt og beroligende spil, der kræver koncentration, men uden, at det er noget stort pres på dig.

Det er forskelligt, hvilke former for spil, vi foretrækker, og her gælder det derfor også om at mærke efter. Det kan være, du elsker kabaler. I så fald kan du både finde et godt gammeldags spil kort frem, men du kan også finde alle de klassiske kabaler online. Ellers kan et puslespil, sudoku eller noget lignende også være et godt valg. Disse former for spil er gode til at kræve nok koncentration til, at du automatisk kommer til at lægge nogle af de stressende tanker fra dig. Men de er på samme tid afslappende og kan tages i et roligt tempo.

Lange gåture kan få stressen ud af kroppen

Hvis du har svært ved at komme af med stressen, kan det også være en god idé at gå en lang tur. At få rørt sig er en god måde at bekæmpe stress på, og det er ofte blevet bevist at motion er godt for både det fysiske og psykiske helbred.

Nogle gange kan det være stressende at opholde sig i sit eget hjem, fordi det minder en om alle de ting, man skal når. Derfor kan det være godt at komme lidt væk og få noget frisk luft. Det kan give en ro og desuden hjælpe dig med at føle dig mere fysisk træt, hvilket kan gøre din søvn bedre.