​GNP Energy sender grøn energi til Danmark

Vedvarende energi fra GNPEnergyer fremtiden

Fortsætter vi med at leve, som vi gør nu, kommer vores forbrug og produktion til at gå ud over fremtidige generationer. Den livsstil, som vi har, påvirker nemlig kloden, og dermed vil der ikke være de samme ressourcer til rådighed ude i fremtiden. Når det gælder produktionen af energi, er det derfor nødvendigt, at man tænker langsigtet.

Dette er et faktum som norske GNP Energy har fået øjnene op for. Virksomheden gør det nemlig muligt for dig at modtage grøn energi fra mindre producenter, som endnu ikke er konkurrencedygtige. På den måde kan du gennem GNP Energy støtte op om udviklingen inden for produktionen af grøn energi.

Grønt Tillæg fra GNP Energy

Hos GNP Energy er det muligt at vælge flere forskellige løsninger. Blandt andet kan du vælge det miljøvenlige alternativ Grønt Tillæg. Grønt Tillæg indebærer, at virksomheden forpligter sig til at støtte produktionen af vedvarende energi i det omfang, som energien bliver brugt.

På den måde vil det med tiden bedre kunne betale sig at producere grøn energi. Dette faktum giver producenter grund til at erstatte gamle kraftkilder med nye og mere bæredygtige af slagsen.

Med Grønt Tillæg er det ikke sikkert, at du modtager grøn energi i din husholdning, men du sikrer dig, at den grønne energi bliver produceret og leveret. Således opfordres producenter til at levere grøn energi.

GNP Energy – uafhængige og uden bindinger

I kraft af virksomhedens uafhængighed, er GNP Energy et selskab, som man bør holde øje med. På trods af at GNP Energy er et mindre selskab i Danmark, er det i den grad også et selskab i vækst. GNP Energy vil nemlig gerne vokse sig store og tage kampen op med de mere etablerede selskaber.

Norske GNP Energy er ikke bare aktivt i Danmark og Norge, de sigter nemlig også mod Finland og Sverige. Fortsætter udviklingen er GNP Energy på vej til at blive det fjerde største selskab i hele Norden inden for denne branche.

Vandkraft; vedvarende energi fra GNP Energy

Da det meste af den energi, som bliver produceret i Norge, kommer fra vandkraft, vil en aftale med GNP Energy næsten altid betyde, at du får leveret vedvarende energi. Forskellen med Grønt Tillæg er blot, at du samtidig støtter op omkring nogle af de nye vedvarende energiproducenter, som endnu ikke kan stå på egne ben rent økonomisk.

Vedvarende energi er et stort skridt i den rigtige retning i forhold til at leve mere bæredygtigt. For det første slipper de vedvarende energikilder ikke op, og det betyder, at vi kan blive ved med at bruge dem. For det andet har vedvarende energi ikke de samme klimamæssige konsekvenser som eksempelvis fossile brændstoffer. Gennem GNP Energy er det således muligt at gå en grønnere fremtid i møde.