Ny direktør til Ærø Turist & Erhverv

Den nye direktør i Ærø Turist- og Erhvervsforening, Chris Hammeken, kommer fra en stilling som presse- og kommunikationsrådgiver i departementet i Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Chris Hammeken afløser pr. 1. januar den nuværende direktør, Carl Jørgen Heide.

”Ærøs turisme og erhverv har udviklet sig meget positivt de senere år. Det har vores nuværende direktør, Carl Jørgen Heide, haft en væsentlig aktie i og det vil jeg gerne takke ham for. Vi er derfor nu klar til at gå ind i næste etape af Ærøs udvikling. Jeg er glad for, at vi har fået Chris Hammeken på holdet. Han vil med sit engagement, idérigdom og erfaring være i stand til at fortsætte arbejdet efter Carl og samarbejde med Ærøs erhvervsliv om den nye udvikling,” siger formand for Ærø Turist- og Erhvervsforening, Claus Hattesen.

Chris Hammeken har tidligere arbejdet som bl.a. salgs- og markedschef i en stor privat virksomhed, været kommunikationschef i en styrelse og altså senest været presse- og kommunikationsrådgiver i et departement.

”Ærø er Danmark, når det er bedst. Ærø er født gudesmuk, tilbyder et væld af oplevelser for en hver smag. Når der så oven i på Ærø er et dygtigt erhvervsliv og landbrug, et rigt butiksliv, gode skoler og børnehaver, eget sygehus, plejehjem og en befolkning på godt 6000 rare mennesker, ja så har jeg stor lyst til at gøre mit for Ærøs fortsatte udvikling. Jeg glæder mig meget til samarbejdet med Ærøs erhvervsliv og borgere,” siger den nye direktør for Ærø Turist- og Erhvervsforening, Chris Hammeken.

"Vi modtog 22 gode ansøgninger til stillingen og har afholdt samtaler med flere kompetente kandidater, inden et enigt ansættelsesudvalg valgte at tilbyde Chris Hammeken stillingen. Jeg selv og resten af bestyrelsen ser meget frem til det kommende samarbejde." udtaler Claus Hattesen.

Ansættelsesudvalget har bestået af formand Claus Hattesen, næstformand Henning Møller, bestyrelsesmedlemmerne Hardy Overlund og Lennart Mogensen (udpeget af kommunalbestyrelsen) samt medarbejderrepræsentant Ane Katrine Vig.

• ærøfærgerne