Visma i endnu et dansk opkøb

Nordiske Visma køber danske LogBuy, der forhandler og formidler rabatter og fordele for virksomheder og deres ansatte. Koncernen tilbyder lignende løsninger i Norge og Sverige - og med købet af LogBuy indtager Visma nu også det danske marked. Dermed udbygger IT-giganten sin position som leverandør af løsninger til virksomheder i Danmark.

Den ledende nordiske IT-koncern Visma, der i 2015 købte det udbredte danske regnskabsprogram e-conomic og senest i november det online regnskabsprogram Dinero af iværksætteren Martin Thorborg, indtager nu et helt nyt marked i Danmark.

Denne gang er det danske LogBuy, der med en løsning til formidling af fordelagtige aftaler for virksomheders medarbejdere, bliver en del af den voksende Visma-koncern. Visma har stor erfaring på området og tilbyder allerede indkøbsaftaler og medarbejderfordele til svenske og norske virksomheder - og med købet af LogBuy har Visma nu også en løsning til det danske marked.

Stort potentiale

Visma ser frem til at udnytte potentialet i den danske virksomheds løsning og udbrede den til flere danske virksomheder.

- Købet af LogBuy åbner op for helt nye muligheder og betyder, at Visma nu udvider sortimentet til ikke kun at omhandle forretningssoftware til danske virksomheder, men også muligheden for at tilbyde medarbejdere en lang række fordele. Købet er således i tråd med Vismas strategi om at tilbyde løsninger, som øger konkurrenceevnen hos danske virksomheder og deres ansatte. Vi er derfor glade for nu at have LogBuy som en del af Visma-familien og ser meget frem til en spændende rejse sammen og videreførelse af det gode arbejde, som grundlæggerne Lars Peter Busch og Susanne Laursen har gjort, siger Mads Rebsdorf, direktør i Visma Software A/S.

De bedste forudsætninger for vækst

LogBuy blev etableret af Lars Peter Busch og Susanne Laursen i 2002. Gennem de seneste 15 år har virksomheden forhandlet aftaler med kendte leverandører. Et område, de i dag er markedsledende på i Danmark.

- Fra vores perspektiv er det ikke bare en succesfuld virksomhed vi sælger - det er et livsværk. Og med salget til Visma er vi overbeviste om, at vi har fundet en køber, der kan udvikle virksomhedens og medarbejdernes potentiale til glæde for kunderne og deres medarbejdere. Som del af Visma-koncernen har LogBuy de bedste forudsætninger for at fortsætte sin væksthistorie, understreger grundlægger af LogBuy Lars Peter Busch

Flere fordele til danske virksomheder

I Danmark vil LogBuy indgå som et af de brands, der i de senere år er blevet en del af Visma-koncernen. Udover e-conomic og Dinero drejer det sig bl.a. om Sproom, der udvikler løsninger til elektronisk fakturering og SmartScan, der har udviklet den funktionalitet, som gør det muligt intelligent at scanne bilag.

- Med LogBuy udbygger vi Vismas position som udbyder af løsninger til de danske virksomheder. Vi glæder os til at få LogBuys kompetente medarbejdere ind i familien og sammen udvikle videre på virksomhedens stærke løsning, fremhæver Mads Rebsdorf. Han er dansk direktør i Visma Software, hvor de mange opkøbte brands samles og integreres til gavn for Vismas kunder på tværs af løsninger og brands.

LogBuy fortsætter driften som en selvstændig enhed i Visma-koncernen under SMB divisionen.

• Data, Telekommunikation, IT

• opkøb
  • it
  • software
  • visma danmark holding
  • visma logbuy

Om Visma

Visma er førende leverandør inden for software og løsninger, der forenkler og automatiserer forretningsprocesser i virksomheder. De mange enheder og selskaber i koncernen arbejder alle med effektivisering af forretningsprocesser på forskellige områder.

Visma-koncernen forhandler blandt andet indkøbsaftaler for cirka 25.000 virksomheder i Sverige og Norge, og med købet af LogBuy har virksomheden nu også en løsning til det danske marked.

Om Logbuy

LogBuy er markedsledende indenfor medarbejderfordele i Danmark. Virksomheden har siden 2002 forhandlet sig til tilbud og rabatter hos mere end 10.000 varemærker i Europa. Virksomhedens platform er meget brugervenlig og består både af en online løsning og en app.

Lars Engbork

Adm. direktør Visma Software & Visma e-conomic +45 22 69 28 68