Vistaprint lancerer finsk hjemmeside

Venlo, Holland – May 21, 2010 – Vistaprint N.V. (Nasdaq: VPRT), virksomheden der forsyner både små firmaer såvel som privatpersoner med stærke, fleksible produkter og tjenester, annoncerede i dag lanceringen af virksomhedens treogtyvende hjemmeside. Den nye hjemmeside er integreret med finsk valuta og sprog og tilbyder lokale betalingsmuligheder over et sikkert netværk. Produkter bestilt fra www.vistaprint.fi fremstilles på Vistaprints produktionsfaciliteter i Venlo, Holland, som det også gør sig gældende for andre europæiske sider som eksempelvis Frankrig og Storbritannien.

Vistaprint har systematisk etableret en succesfuld tilstedeværelse i flere nordiske lande over det sidste årti. Virksomhedens svenske hjemmeside blev lanceret i 2003, den norske side i 2006 og den danske side i 2007. Vistaprint har længe haft Finland for øje som en del af strategien om  hurtig lancering af hjemmesider over hele Europa, og lokaliteten er en logisk tilføjelse til Vistaprints stadigt voksende tilstedeværelse i Norden.

”Finland er et meget IT-orienteret og højteknologisk land med en ekstremt høj bredbåndsudbredelse. Befolkningen har stor internet-forståelse og finner er vant til at handle online”, udtaler Jörgen Persson, manager for de nordiske lande hos Vistaprint. ”Faktisk er Finland rangeret nr. 6 for internetbenyttelse og beredthed ifølge The Global Information Technology Report. Bredbåndsudbredelsen er målt til 70%, så vi forventer, at Finland vil blive endnu en demografisk succes for firmaet i fremtiden.”

Ekspansion til flere europæiske markeder forbliver et fokus for Vistaprint. I det nyligste kvartalsregnskab rapporterede Vistaprint om en indtægt på 166 millioner dollars, hvor de ikke-amerikanske markeder stod for 45 % af det resultat i forhold til 38 % i samme kvartal året før. Vistaprint har tidligere annonceret nye produktionsfaciliteter og et marktingskontor i Australien for bedre at kunne servicere markeder i det asiatiske stillehavsområde såsom Japan, New Zealand og Australien.

Finland er den 23. hjemmeside, Vistaprint har lanceret til dato. Virksomheden har allerede sprog- og valuta-lokaliserede hjemmesider for: Australien, Austria, Belgien, Canada, Danmark, EU, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Japan, Singapore, New Zealand, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland og USA.

Vistaprint tilbyder kundetilfredshed gennem produkter, man kan have tillid til. Produkter som visitkort, stempler, invitationer, bannere og printbare tekstiler som kasketter og t-shirts, er alle skabt med øje for kvalitet og muligheden for at bestille små mængder til lavest mulige pris. At bestille fra Vistaprint er let: kunder kan gå online når som helst i løbet af dagen, designe deres egne produkter og bestille med et museklik. De fleste produkter kan designes, bestilles og leveres på så lidt som tre hverdage.

Om Vistaprint
Vistaprint N.V. (Nasdaq: VPRT) giver hvert år 8 millioner små virksomheder og privatpersoner mulighed for at gøre indtryk til den bedste pris. Med en unik forretningsmodel, proprietær teknologi, højteknologiske fabrikker og direkte markedsføringsekspertise, tilbyder Vistaprint en række produkter til både små virksomheder og hjemmet. Valgmulighederne spenderer fra visitkort, brochurer og websites til invitationer, takkekort, kalendere og meget mere. Vistaprint er en global virksomhed med mere end 2.200 ansatte, 23 lokaliserede websites og kunder fra mere end 120 lande verden over. Vistaprints brede produktlinje er tilgængelig 24 timer i døgnet på www.vistaprint.dk og tilfredshed er garanteret.

Vistaprint og Vistaprints logo er registrerede varemærker af Vistaprint N.V. eller dets datterselskaber. Alle andre mærker og produktnavne som måtte forekomme i denne meddelelser kan være varemærker eller registrerede varemærker af deres respektive ejere.

Vistaprint

mediarelations@vistaprint.com