Den nye Golf præsenteres i Wolfsburg den 24. oktober

Den nye Golf er klar til start.

• De første skitser viser designet på 8. generation af Golf
  • Verdenspremiere den 24. oktober

Golf har kontinuerligt været en af de mest solgte bilmodeller gennem fire årtier. Perfektioneret fra generation til generation har Golf udviklet sig til en ikonisk bestseller på verdensplan. Om to uger, den 24. oktober, præsenterer Volkswagen 8. generation af Golf ved verdenspremieren i Wolfsburg: mere digitaliseret og online, proppet med nye banebrydende løsninger og iført et ny karakterstærkt design.

De styrker, der gennem årtier har gjort Golf til en bestseller, er yderligere blevet perfektioneret. Udover et udvalg af brændstoføkonomiske motorer med mildhybrid-teknologi, er undervognen opdateret, hvilket har boostet modellens køredynamiske egenskaber. Den nye Golf vil være en trendsetter med sit nye digitaliserede og opkoblede interiør, sine avancerede assistentsystemer og online-funktioner og services.

Tags

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2019 solgte mærket 31.107 personbiler og 5.482 biler til erhvervslivet. De seneste år har Volkswagen kørt en modeloffensiv indenfor SUV-segmentet med introduktionen af succesfulde modeller som T-Cross, T-Roc, Tiguan og Touareg, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Volkswagen tager hul på en ny epoke med den nye ID.3 elbil, der bliver spydspids i mærkets omfattende satsning indenfor e-mobilitet. ID.3 er starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden ville dække mange forskellige segmenter.

Hos Volkswagen arbejder vi ud fra målsætningen om at skabe landets mest tilfredse kunder, der skal have kvalitetsprodukter og god service til fair priser. Volkswagen Danmark har ca. 40 ansatte og Mads Nør Lauvring er direktør for Volkswagen Personbiler og Ib Jakobsen for Volkswagen Erhvervsbiler. Volkswagen er en del af Skandinavisk Motor Co., der står for importen af Volkswagen erhvervs- og personbiler, SEAT og Skoda. Vi har hovedsæde i Brøndby og på landsplan er vi ca. 1.300 ansatte i Skandinavisk Motor Co. hvis administrerende direktør er Ulrik Drejsig.

Pressekontakt Pressechef Volkswagen Personbiler Dammark