Volkswagen AG and Ford Motor Company to Provide Update on Alliance Talks on Tuesday Conference Call

Nyhed -

Volkswagen AG og Ford Motor Company holder tirsdag den 15. januar kl 14:30 dansk tid en telefonkonference, der omhandler de igangværende forhandlinger omkring et fremtidigt samarbejde. Vedhæftede dokument indeholder informationer, der giver adgang til deltagelse i denne telefonkonference.

Senere i dag udsendes en pressemeddelelse omhandlende Volkswagen og Fords samarbejde. Den vil være at finde her på Mynewsdesk.

WHAT: Volkswagen AG CEO Dr. Herbert Diess and Ford CEO Jim Hackett will hold a joint conference call to provide an update on the companies’ ongoing discussions regarding a global alliance

WHO: Jim Hackett, President and CEO, Ford Motor Company

Dr. Herbert Diess, CEO, Volkswagen AG

Jim Farley, President of Global Markets, Ford Motor Company

Dr. Thomas Sedran, CEO, Volkswagen Commercial Vehicles

WHEN: Tuesday, Jan. 15, 14:30 CET (8:30 ET)

CONTACTS:

Volkswagen Media Relations

Marc Langendorf

+49.5361.9334474

marc.langendorf@volkswagen.de

Volkswagen har siden 2011 været det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2022 solgte mærket 17.141 personbiler og 3.338 biler til erhvervslivet.
Volkswagen tog i 2020 hul på en ny elektrisk æra med introduktionen af ID.3. Den var bygget på MEB-platformen, der er udviklet specifikt til elbiler og som vil være rygraden i Volkswagen elektriske ID.-familie. I 2021 fulgte introduktionen af ID.4, en elektrisk SUV, der i samme år blev den mest solgte elbil i Danmark. I 2022 blev ID.5 introduceret og bidrog til, at Volkswagen med et salg på 5.210 biler blev det mest solgte mærke i elbilsegmentet med en markedsandel på 16,9 %.
Volkswagen præsenterede i 2021 deres ACCELERATE-strategi, der frem mod 2026 indeholder investeringer for 16 milliarder euro i e-mobilitet, hybriddrivlinjer og digitalisering.
I løbet af 2023 introducerer mærket nye elbiler som ID. Buzz og ID.7, og frem mod 2026 vil Volkswagen på verdensplan introducere 10 nye elbiler. Målet er at kunne tilbyde 100 % elektriske alternativer i alle de store volumensegmenter, og i 2030 skal elbiler udgøre 70 % af Volkswagens totale salg i Europa. I 2033 stopper Volkswagen produktionen af modeller med forbrændingsmotorer til det europæiske marked.
I 2022 udgjorde modeller med forbrændingsmotorer cirka 70 % af Volkswagens salg i Danmark, og her var det især modeller som Polo, Taigo, T-Cross og T-Roc, der sikrede Volkswagens førerposition.