Anden generation af Tiguan, der blev introduceret i 2017, er en af de mest solgte SUV-modeller på verdensplan

Volkswagen har produceret 5 millioner Tiguan

Volkswagen kan allerede her i starten af 2019 fejre en imponerende milepæl: I midten af januar rullede Tiguan nr. 5 million af samlebåndet i fabrikken i Wolfsburg. Den kompakte Tiguan har været en succes på verdensplan siden introduktionen i 2007 og har spillet en væsentlig rolle i mærkets vækststrategi og offensiv indenfor SUV-segmentet.

Med lige under 800.000 styk Tiguan og Tiguan Allspace leveret i 2018 er det en af verdens mest solgte biler. Produktionen af første generation Tiguan begyndte i 2007 og allerede efter et år i produktion var der produceret over 120.000 styk.

Den anden og nuværende generation af Tiguan blev introduceret i 2016, og i 2017 blev den længere 7-personers Allspace tilføjet modelprogrammet. Tiguan og Tiguan Allspace produceres på fire Volkswagen-fabrikker i henholdsvis Kina, Mexico, Tyskland og Rusland.

Tags

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2019 solgte mærket 31.107 personbiler og 5.482 biler til erhvervslivet. De seneste år har Volkswagen kørt en modeloffensiv indenfor SUV-segmentet med introduktionen af succesfulde modeller som T-Cross, T-Roc, Tiguan og Touareg, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Volkswagen tager hul på en ny epoke med den nye ID.3 elbil, der bliver spydspids i mærkets omfattende satsning indenfor e-mobilitet. ID.3 er starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden ville dække mange forskellige segmenter.

Hos Volkswagen arbejder vi ud fra målsætningen om at skabe landets mest tilfredse kunder, der skal have kvalitetsprodukter og god service til fair priser. Volkswagen Danmark har ca. 40 ansatte og Mads Nør Lauvring er direktør for Volkswagen Personbiler og Ib Jakobsen for Volkswagen Erhvervsbiler. Volkswagen er en del af Skandinavisk Motor Co., der står for importen af Volkswagen erhvervs- og personbiler, SEAT og Skoda. Vi har hovedsæde i Brøndby og på landsplan er vi ca. 1.300 ansatte i Skandinavisk Motor Co. hvis administrerende direktør er Ulrik Drejsig.

Pressekontakt Pressechef Volkswagen Personbiler Dammark