Anden generation af Tiguan, der blev introduceret i 2017, er en af de mest solgte SUV-modeller på verdensplan

Volkswagen har produceret 5 millioner Tiguan

Volkswagen kan allerede her i starten af 2019 fejre en imponerende milepæl: I midten af januar rullede Tiguan nr. 5 million af samlebåndet i fabrikken i Wolfsburg. Den kompakte Tiguan har været en succes på verdensplan siden introduktionen i 2007 og har spillet en væsentlig rolle i mærkets vækststrategi og offensiv indenfor SUV-segmentet.

Med lige under 800.000 styk Tiguan og Tiguan Allspace leveret i 2018 er det en af verdens mest solgte biler. Produktionen af første generation Tiguan begyndte i 2007 og allerede efter et år i produktion var der produceret over 120.000 styk.

Den anden og nuværende generation af Tiguan blev introduceret i 2016, og i 2017 blev den længere 7-personers Allspace tilføjet modelprogrammet. Tiguan og Tiguan Allspace produceres på fire Volkswagen-fabrikker i henholdsvis Kina, Mexico, Tyskland og Rusland.

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2021 solgte mærket 19.513 personbiler og 4.594 biler til erhvervslivet. De seneste år har igangsat en modeloffensiv indenfor SUV-segmentet med modeller som T-Cross, T-Roc, Tiguan og Touareg, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Volkswagen tager hul på en ny epoke med den nye ID.3 elbil, der bliver spydspids i mærkets omfattende satsning indenfor e-mobilitet. ID.3 er starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden ville dække mange segmenter.